    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Koniec lukas 8%
    Date: Thu, 7 Aug 2008 06:18:51 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 6 Aug 2008 08:58:54 +0200, RobertS napisał(a):
    > 1. nie mam potrzeby dokonywanie drugiej wyplaty!

    I to że TY nie masz takiej potrzeby ma świadczyć że KO jest lepsze dla
    WSZYSTKICH? :)

    > 2. nie bawie się w lokaty, wplaty na 500 zl, przy kwocie 100.000 zł opłata w
    > wysokości 5 zł jest nieistotna...

    Przy robieniu lokat na 100kzł raczej mało prawdopodobne jest, że będziesz
    musiał NIESPODZIEWANIE wypłacić część tej kwoty wcześniej. Zwłaszcza jeśli
    weźmiemy pod uwagę lokaty np. 14dniowe.

    > i przyklad masz 10.000 zł
    > 1. wplacasz na lokatę 1 m-c (5%) i musisz (powód nieistotny, zwyczajnie
    > musisz) wyplacic 5.0000 zł 20. dnia - zrywasz lokatę i masz z tego ZERO zł
    > odsetek!
    > 2. wpłacasz kasę na k.o. (5%) i 20. dnia wyplacasz 5.000 zł (naliczone
    > odsetki netto to ok. 11 zł), ale 3 dni później potrzebujesz resztę kasy
    > (odsetki wyniosą ok. 1,6 zł), ale zapłacisz za wypłatę 5 zł i wnioski:

    > 1. w przypadku lokaty zysk wyniósł 0 zł
    > 2. w przypadku oszczędzania na k.o. masz 12,6 - 5 zł = 7,6 zł grosze, ale
    > zawsze coś!

    A co kogo obchodzą lokaty miesięczne? Mowa o krótszych - 10- czy 14-dniowych.
    Po drugie coś pomieszałeś w obliczeniach: po 20 dniach masz już po odjęciu
    belki 22.40zł odsetek.

    A teraz scenariusze:

    1. Przy 14-dniowej lokacie 5% i zerwaniu drugiej lokaty po 6 dniach nie masz
    zero zł odsetek tylko (po odjęciu belki) 15.17zł odsetek. Różnica na
    plus dla KO - ok. 7zł
    2. jw, tylko robisz drugą wypłatę po 3 dniach od pierwszej - zostaje Ci 17zł
    po zapłaceniu prowizji. OK, nadal całe 2zł powyżej lokaty 14d.

    ALE! Teraz sięgasz po rozum do głowy i zamiast zakładać lokatę na całość,
    zakładasz 7 po 1300 i jedną na 900. Na miesiąc masz 2*(2.49*7+1.72)=38.3 zł
    odsetek, a przy KO masz 34.47 zł odsetek. Przy tylu lokatach nie ma
    najmniejszego problemu z wypłatą części środków, a dodatkowo nie jesteś
    zagrożony bezsensownymi prowizjami od drugiej czy trzeciej wypłaty.

    > ale jednak je tracisz, a na k.o. (przyklad wyzej) NIE! oczywiscie pomijam
    > fakt otwierania kilkudziesieciu lokat na drobne kwoty celem unikniecia
    > podatku dochodowego; poza tym jezeli ktos chce kombinowac to moze zalozyc
    > k.o. w kilku bankach (ja tak mam) i albo dzielic kase pomiedzy nie albo
    > trzymac wszystko tam gdzie akurat dają najwiecej (preferuje zwykle to drugie
    > rozwiazanie)

    Tylko Twoje rozwiązanie jest bez porównania mniej wygodne - nawet zakładając
    że wszędzie masz darmowe konta...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944