  • Data: 2003-07-02 10:23:37
    Temat: Re: Konto Online w banku niemieckim
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "foto-tip.pl" <h...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:bdu1cu$7ar$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > moze
    > byc
    > nie
    > nie
    >
    > Witam
    >
    > Ja zalozylem sobie konto w Deutsche Banku ,a nie mam zameldowania.
    > Pojechalem do Niemiec , telefonicznie umowilem sie z pania z banku na
    > spotkanie i pojechalem do banku.
    > Cala procedura trwala ok 20 minut. Potem poprzysylali mi karty , piny ,
    tany
    > itp do domu.

    Mi w DB pól roku temu bez meldunku odmówili. Meldunek jak meldunek,
    załatwiłbym sobie, ale chcieli też stałych wpływów. Poszedłem więc do
    konkurencji na przeciwko i założyłem sobie w Berliner Volksbank. Żadnych
    opłat, można gadac po angielsku, ale niestety strony tylko po niemiecku.
    Żeby założyć potrzebny był paszport. No i w moim wypadku telefonicznie
    umówiłem się na konkretną godzinę w konkretnym oddziale tak, aby był ktoś
    kto obsłuży mnie w języku angielskim. Korespondencja do Polski friko, ale
    karte musiałem odebrać osobiście(już nie pamiętam czy tak sobie zażyczyłem,
    czy to standard). Przelewy wewnątrz Niemiec friko, do Polski już nie. DB
    może być pod tym względem lepszy, bo wypłaty w polskich bankomatach DB są za
    darmo z tego co wiem (ale przelewy już nie). Inna sprawa, że pewnie odbijają
    sobie manipulując kursem Euro.

    Pozdrawiam,
    BaLab