  • Data: 2003-04-26 08:09:46
    Temat: Re: Konto dla dziecka
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mietek" <m...@p...fm> wrote in message
    news:b8bmi6$nhl$1@absinth.dialog.net.pl...

    > a tak BTW czy wiesz skąd się bierze cytowany wiek 13 lat? bo ze sposobu
    > cytowania wynika, że raczej nie:-)

    Hm... a zastanawiales sie czasem dlaczego dziecko nie moze dokonywac wielu
    innych rzeczy? Np. zalozyc wlasnej firmy, kupic/sprzedac mieszkania itp...

    USTAWA
    z dnia 23 kwietnia 1964 r.
    Kodeks cywilny

    Art. 12.
    Nie mają zdolności do czynności prawnych osoby, które nie ukończyły lat
    trzynastu, oraz osoby ubezwłasnowolnione całkowicie.

    [...]

    Art. 14.

    § 1. Czynność prawna dokonana przez osobę, która nie ma zdolności do
    czynności prawnych, jest nieważna.

    > Szczerze mówiąc to zawiedzony jestem brakiem merytorycznych wypowiedzi
    (poza
    > Marcinem M), a może to NTG?

    Dyskusje nt. obowiazujacych prawnie ograniczen chyba faktycznie jest lepiej
    przeniesc na news:pl.soc.prawo ;).

    Maciej