  • Data: 2009-08-31 12:16:07
    Temat: Re: Konto dla emerytów
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcepan" <m...@m...on> wrote in message
    news:h7gbq6$7jo$1@inews.gazeta.pl...

    > Emeryci mają zwykle jedno źródło dochodu i gotówkę raczej wypłacają niż
    > wpłacają więc placówka im niepotrzebna chyba że faktycznie jest za darmo,
    > 100m od domu, bez kolejek i z miłą obsługą.
    > W mBanku jest Emax+ który też ma 4 % i jedynym przeciwskazaniem jest
    > niechęć
    > do internetu, co może łatwo zmienić bardziej oblatana bliska osoba.

    Nie porownuj konta emax+ z jedna wyplata w miesiacu do ROR. Generalnie
    przecietny emeryt trzyma troche kasy na biezacym, z ktorego w kazdej chwili
    ma mozliwosc zaplaty rachunku lub wyplaty w bankomacie. Dla tych co chca
    wybierac od razu cala kase to lepszy jest listonosz a nie konto w banku.
    Dostep do konta przez net ma wiekszosc bankow, a jedynym przeciwskazaniem do
    korzystania z mBanku jest kiepska oferta. Jezeli z emerytem zamieszkuje
    mlodsza osoba, to tylko od niej zalezy czy zacheci osobe strasza do
    korzystania z sieci. Ja sam mam rodzica w wieku ponad 70 lat korzystajacego
    z sieci. Nie jest moze biegly w obsludze kompa, ale jak sie mu troche
    pomoze, to potrafi robic sobie przelewy przez siec. Wiekszym klopotem dla
    takiej osoby sa kontakty przez infolinie w celu zalatwienia jakiejs sprawy,
    emeryci wola takie rzeczy zalatwiac w placowce banku. Ja sam wole bank z
    placowka, kiedys korzystalem z czysto wirtualnych mbank i VW, ale od kiedy
    nie maja one zadnej wartosci dodanej dla mnie, to po licho mam wydawac na
    telefony do infolinii, gdzie trzeba czasami sporo czekac na zloszenie
    konsultanta. Jezeli koszty banku z placowka sa takie same lub nizsze niz
    tego witrualnego to zawsze wybieram bank placowkowy.