  • Date: Tue, 03 Jul 2007 20:17:47 +0100
    From: Fenix <e...@g...home>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto w UK?

    Krzysztof napisał(a):
    > Juz w sobote wyjezdzam do pracy do UK. Mam kontrakt na 6-mies. Gdzie
    > najlepiej zalozyc konto? Te banki typu HSBC z ulatwieniami dla Polakow, daja
    > liche warunki i kaza placic za konto. Czy da sie w prosty sposob otworzyc
    > konto, takie jakie maja Anglicy. Wiem, ze trzeba udowadniac miejsce
    > zamieszkania rachunkami itp. Z tym moga byc problemy, bo naprzod zatrzymam
    > sie przez tydzien w hotelu typu Bed&Breakfast, potem mam nadzieje wynajac
    > cos na dluzej. Konto potrzebne byloby mi jak najszybciej, bo juz po tygodniu
    > powinni mi zaplacic, ale wlasnie na konto, ktorego nie mam.

    Zaloz sobie w HSBC po przyjezdzie, zakladaja bez problemu, wystarczy
    miec 2 dowody ze zdjeciem i polskim adresem i jakis oficjalny list na
    adres w UK (pismo z Home Office, rachunek, Disclosure Scotland itp.). Mi
    zalozyli konto w debetem i karta kredytowa na adres w Guest House. Nie
    do pomyslenia jak na polskie warunki. Konto za darmo oczywiscie, to jest
    tutaj standard. Bierz ksiazeczke czekowa bo tutaj ciagle korzysta sie z
    takich rzeczy a nawet za niektore nie zaplacisz inaczej jak tylko
    czekiem (prawo jazdy np.)
    Jak masz jakies pytania to dawaj. Gdzie przyjezdzasz?

    Feniz