    From: "Pafcik" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
    Date: Mon, 4 May 2009 12:57:30 +0200

    > Sprawdź kiedy ostatnio były dotowane.

    będę strzelał ; przed przystąpieniem PL do UE ?
    a upadają właśnie dlatego że potrzebują dalej dotacji, tyle że teraz PL nie
    może jej dać bez zgody UE

    >Sprawdź na ile lat do przodu były zamówienia.

    a może ty sprawdź ile strat powodowałaby realizacja tych zamówień

    mogę u Ciebie zamówić z dostawą na jutro zakup 100 tyś USD w cenie 2 zł,
    wchodzisz w to ?
    całkiem fajne i duże zamówienie, tylko mały drobiazg : jak jest zrealizujesz
    to jesteś w plecy
    no i dokładnie takie zamówienia miała stocznia, tyle że była w gorszej niż
    ty sytuacji, bo ty możesz wzruszyć ramionami że ci sie nie opłaca, a oni
    mieli podpisane umowy i musieli je ze stratą realizować - bankructwo jest
    ucieczką od realizacji złych zamówień własnie, wiec ciągłe powoływanie się
    na to ile mieli zamówień to jest totalna manipulacja

    > sprawdź, czy stocznie holenderskie i niemieckie nie były dotowane.

    pewnie były, i pewnie w dodatku mocno loboowały żeby ich konkurencja takich
    dotacji nie dostała
    tak działa ten świat, na tym polega między innymi biznes, że jak sie robi
    wogóle możliwość dotacji to zwiększa się sztucznie przewagę jednego nad
    drugim

    > Fakt, że dotacje zachodnich stoczni były notyfikowane ale to chyba nie
    > wina naszych stoczniowców, że kolejne rządy tego nie dopełniły.

    >tu akurat zgoda, poziom rządzenia tym krajem od wielu lat utrzymuje się na
    >stałym poziomie, ..... niskim poziomie
    > Skończcie z kłamstwem, że stocznie są nierentowne!

    skoro potrzebują sporej dotacji, skoro bez tej dotacji jedyna szansa to
    upadłość , to raczej trudno powiedzieć coś innego
    a że w tym wszystkim jest dużo demagogii, nie ma rzeczowej dyskusji to i
    trudno ocenić na ile stocznie padły przez "same siebie" a na ile przez
    głupie zarządzanie, a na ile wreszcie przez polityków którzy nic nie zrobili
    żeby stworzyć im równe warunki konkurencji

    >Fakt - kilka lat temu miały kłopoty ale zamyka się je teraz - kiedy wyszły
    >na prostą.

    no prostą ...na cmentarz