  • Data: 2004-07-21 08:09:08
    Temat: Re: Koszty przelewu (było: belgijskie konto w euro)
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nic takiego tam nie było. Poza tym, gdy zlecasz przelew zagraniczny, to
    > przecież osobno deklarujesz kto pokrywa koszty:
    > 1. Banku nadawcy
    > 2. Banków-korespondentów
    > 3. Banku odbiorcy.

    tak dobrze to niestety nie ma i pkt.2 i 3 są nierozerwalnie "zlepione"

    > Tak więc bank odbiorcy nie ma żadnej podstawy do tego, aby samowolnie
    > nadawcę obciążać kosztami banków korespondentów.

    Przyznaję, że z rozpędu przeczytałem co innego niz napisałeś i teraz
    widzę, że chodzi o koszty samego tylko WBK - to rzeczywiście łajdactwo.

    > Więc trzeba odbiorcę przelewu przekonać, że koszty JEGO banku, są jego
    > kosztami. Jeśli wybrał sobie drogi bank, to niech mu sam płaci.
    > Zgadzam się, że nie zawsze jest to łatwe, ale życie jest życiem :)

    Gdybyż chodziło wyłącznie o koszty banku odbiorcy to może
    i niejednokrotnie dałoby się przekonać, zwłaszcza że są znane z góry.
    Niestety takiej opcji nie ma i odbiorca łącznie z kosztami swojego
    banku jest od razu też kasowany opłatami na rzecz korespondentów,
    a to już zupełnie co innego.

    > Pozdrowienia
    również
    Pix