eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwKrach branzy motoryzacyjnej w EuropieRe: Krach branzy motoryzacyjnej w Europie
  • Data: 2009-01-21 17:42:36
    Temat: Re: Krach branzy motoryzacyjnej w Europie
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Pafcik" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gl728f$4at$1@inews.gazeta.pl...
    > Przykład bardzo romantyczny, tylko rzeczywistość niestety tak nie działa
    >
    > w rzeczywistości zanim ta mała fabryka stanie się dużym światowym
    > koncernem zdolnym zatrudnić taką ilość pracowników na świecie jak któryś z
    > wielkich producentów, to minie kilka dziesiątków lat
    >
    > co w międzyczasie mają robić ci wszyscy zwolnieni dzisiaj z molocha ?

    Jeśli nagle deficyt samochodów zrobiłby się na tyle duży (w stosunku do
    popytu na nie) to jedno auto kosztowałoby 100 tysięcy dolarów a ludzie
    dokonywaliby zapisów w salonach wpłacając kasę z góry. Powtarzam jeszcze
    raz - rynek nie lubi próżni. Wyobraź sobie nagle, że nie masz prądu wraz z
    ludźmi z całego Twoje miasta - nie zapłaciłbyś x razy więcej aby móc z niego
    korzystać?
    Czy bank widząc szał zapisów na samochody w nowej fabryce nie udzieliłby
    kredytu ???

    Skoro konsument nie ma zamiaru kupować nowych aut General Motors to dlaczego
    na siłe trzeba tworzyć wrażenie, że jednak chce i wmawiać wszystkim
    podatnikom, że "musi chcieć"?

    Podobnie było z górnikami w UK - tez chcieli aby wszyscy dopłacali do węgla
    pomimo, że nie bylo wystarczającego popytu na niego


    >
    > są wyjątki z reguły, ale one pojawiają się w nowatorskich branżach, gdzie
    > ktoś dostrzega potencjał i NIE MA JESZCZE WIELKIEJ KONKURENCJI
    >

    Oki - zmienię przykład - jesteś właścicielem

    > dlatego mógł sie rozwinąć np FORD bo rynek był dziewiczy, zobaczył zalety
    > lini produkcyjnej, zobaczył że jest rynek głodny samochodów a nie było
    > nikogo kto by to przed nim połączył w całośc
    >
    > w dzisiejszych czasach bez ogromnego kapitału nie wejdziesz ot tak z
    > marszu i nie zostaniesz jutro wielkim globalnym producentem samochodów,
    >

    Drogę do zostania globalnym producentem samochodów kształtuje KONSUMENT -
    nie zapominaj o tym.

    > więc aktualne jest pytanie co z luką czasową ? zakładając że dzisiaj GM ,
    > FORD, FIAT, VW padają, co w międzyczasie, zanim nie powstanie coś innego
    > na ich miejsce ? co z tymi dziesiątkami milionów ludzi na świecie którzy
    > bezpośrednio i pośrednio pracują w branży motoryzacyjnej i którzy jutro
    > będą mieli problem czym zapłacić rachunki
    > którzy nie zapłacą swoich rat od kredytów, którzy przestaną kupować i
    > przez to ich problemy przeniosą sie na calkiem inne branże itd itd itd

    W miejsce tych fabryk powstaną nowe, te nowe wykupią budynki i maszyny i
    zatrudnią ludzi.
    Jeśli będzie się działo to zbyt wolno w stosunku do popytu konsumentów to z
    czystej teorii ekonomii doprowadzi to do tego, że wzrost popytu spowoduje
    wzrost cen. A te z kolei spowodują, że gdy producent zobaczy ze moze
    sprzedać auto za 100tysięcy dolarów to zapłaci 5 razy wyższą dniówkę
    "bezrobotnym z fabryki".

    A wracając na ziemię to proces w realiach będzie rozłożony w czasie,
    podobnie jak rozłożone w czasie zostanie zapotrzebowanie na nowe samochody.

    >
    > model trzeba zmieniać, trzeba ulepszać, ale w taki sposób by nie wywołać
    > wojen rewolucji, zamieszania ,
    > by lekarstwo nie było jeszcze gorsze niż choroba
    >

    Czasami jednak warto w niektórych przypadkach zamiast wspierania
    neoliberalizmu dopuscić do liberalizmu.
    --

    = = = = = = =
    P a l m @
    acn.waw.pl
    = = = = = = =


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1