  • Data: 2006-01-18 02:01:09
    Temat: Re: Kradzież karty debetowej
    Od: Miernik <m...@f...org> szukaj wiadomości tego autora

    jooseff <j...@w...pl> wrote:
    > Karta ma około roku, sorry nie chce mi się tyłka ruszać do portfela.

    No to może być jeszcze stara, nie PINowa, karta znajomego która w
    eService woła o PIN jest wydana 2005-07.

    > Gdzieniegdzie prosi o pin,

    A możesz podać przykład takowego miejsca? Jaki acquirer?
    Bo próbuje sobie ułożyć jakąś teorię. Bo Twoje relacje zupełnie moje
    dotychczasowe teorie obalają. Moja dotychczasowa teoria dotycząca
    proszenia o PIN lub podpis przy VE była taka:

    Karta VE może mieć na pasku znacznik że ma możliwość autoryzacji PINem
    lub nie.

    Acquirer może mieć w POSie ustawione żeby wołać przy kartach VE o PIN
    lub nie, i z moich dotychczasowych doświadczeń wynikało że Polcard,
    eService i Cardpoint ma dla wszystkich swoich POSów wyposażonych w PIN
    pad ustawione że ma wołać o PIN. Polcard i Cardpoint ma poza tym trochę
    POSów bez PIN pada gdzie ze względów oczywistych nie woła o PIN.
    Natomiast PekaoSA i Citibank mają w POSach ustawione żeby nie wołać o
    PIN przy VE, nawet jak jest PINpad.

    Teraz tak: jeżeli POS ma PINpad i ma ustawione by przy kartach VE wołać
    o PIN oraz karta ma znacznik że można ją autoryzować PINem, to POS woła
    o PIN. Jeśli choćby jeden z tych warunków jest niespełniony to nie woła
    PINu.

    Teraz Twój przypadek istnienia karty która gdzieniegdzie woła o PIN,
    czyli ma na pasku ustawione że ma taką możliwość, ale jednocześnie w
    pewnych POSach nie woła o PIN mimo że są wyposażone w PIN pad, i nie są
    to POSy PekaoSA bądź Citibanku, burzy moją teorię. Jaka w takim razie
    jest teoria?

    > ale ve BZ WBK - jeszcze bez chipa zachowuje się podobnie.

    Nie wiem jak zachowuje się VE WBK bez chipa, nigdy takowej nie miałem.

    > A tak poważnie, to tak jak już pisałem, w umowach z operatorami
    > MAstercard wymaga akceptacji maestro pinem, visa wręcz odwrotnie. Z
    > racji wykonywanego zawodu wiem, że ve dedykowana jest przez visę do
    > akceptacji bezpinowej. Jeśli Cię to bardzo interesuje, to pojutrze
    > (jutro jestem na"wygnaniu") postaram się podesłać Ci na priv kopię
    > zaleceń visy dla ekłajerów.

    Interesuje, bardzo, prosiłbym owszem o kopię tych zaleceń. Ponadto
    interesuje mnie uzasadnienie takiej polityki VISY, która jest dla mnie
    zupełnie niezrozumiała. przecież nie żądanie PINu, mimo że są takie
    możliwości techniczne, jedynie naraża na straty posiadaczy kart i innych
    uczestników procesu. Nikt poza złodziejami nie zyskuje na takiej
    polityce absolutnie nic. Łapówka mafii złodziei kart dla zarządu VISA?

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en