  • Data: 2014-07-19 18:01:53
    Temat: Re: Kreacja niebalowa...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 18p4ud1qgve59$....@4...net

    > Ale panstwa z reguly zwracaja takze kapital.

    Oszczędzałeś w Polbanku? ;) Inwestowałeś w obligacje greckie?
    Miałeś oszczędności w cypryjskich bankach? A może wolisz banki
    szwajcarskie? Pewność i dyskrecja -- zwłaszcza wtedy, gdy jakoś
    potkniesz się. ;) USA nakazują blokadę Rosjanom...

    Różnie bywa z wypłacalnością -- tak banków, jak i państw.

    > A wiec dla finansistow zmartwieniem jest gdzie teraz te srodki ulokowac.

    To prawda -- gdzie ulokować, aby nie stracić, ale zyskać.
    Ja wiem, gdzie bym zainwestował, gdybym miał. :)

    > Albo pare lat deficytu ponizej inflacji.
    > Dlug sie niby zwieksza, a realnie zmniejsza.

    > Bo to na tym polega - poki powolutku, to przechodzi, ale jak sie
    > przekroczy pewna granice, to sie wali. Tylko nikt nie wie gdzie ta
    > granica lezy :-)

    Wie. Przychodzi czas na wykup ogligacji, wypłaytę rent czy emerytur...

    > Tylko ze USA nie wyplacaja emerytur,

    Coś (w rodzaju emerytury) wypłacają.

    > to i nie maja nawisu.

    I cała masa ludzi pisze nieprawdę o ukrytym długu amerykańskim?

    > (no, SS cos tam niby wyplaca).
    > Poza tym maja wysoka dzietnosc

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Alarm-w-USA-przyrost
    -naturalny-najgorszy-od-1940-roku-2932031.html
    Alarm w USA: przyrost naturalny najgorszy od 1940 roku
    2013-09-07 06:02

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_państw_świata_wed
    ług_przyrostu_naturalnego#mediaviewer/Plik:Populatio
    n_growth_rate_world.PNG

    http://www.biomedical.pl/aktualnosci/rekordowo-ujemn
    y-przyrost-naturalny-w-usa-8947.html
    Rekordowo ujemny przyrost naturalny w USA
    05-12-2012 13:47

    > i pelno chetnych do wpuszczenia do kraju..

    To tak.

    > Ale dostaje przy tym realny pieniadz, z wczesniejszych emisji.

    Więc nie rozumiem.

    > Wiec to co najwyzej kreacja bankowa.

    > Nie, kredyt nie jest konieczny. Mozna z kapitalu wlasnego
    > Ale owszem, samochod na tyle drogi, ze zazwyczaj kredyt jest w uzyciu.

    Samochód, dom, a nawet telewizor...

    > No widzisz - pieniadz wekslowy wykreowano, spelnil role jako posrednik
    > wymiany, umorzono ... a towar zostal. Tzn samochod zostal, bo zywnosc
    > zjedzono :-)

    Czy pieniądz zwrócony (w wyniku spłaty kredytu)
    też jest ,,rwany''? Niby tak, ale czy oby naprawdę?

    > Tylko ze M3 "emituja" banki. A one zazwyczaj maja pokrycie w
    > kredytach. Ty masz lokate, a ktos inny ma raty do splacania :-)

    Ten problem wymaga oddzielnego omówienia.
    Trzeba by opisać pożyczanie pieniędzy przez rząd.
    Od kogo rząd pożycza na potrzeby państwa itd...
    Od kogo pożycza ,,Kowalski'' -- wiadomo.

    > czyli niekoniecznie cud

    Idzie ,,wojna'' -- zbrojenia. Ponadto UE nie będzie Polsce dawała forsy bez końca.

    > I wlasnie o to chodzi, zeby balansowac, a nie spasc :-)

    Ale od balansowania do spadku jest niedaleko.

    > Owszem, byloby dobrze, gdyby rzad zaczal troche oszczedzac,
    > ot, zeby byla rezerwa na trudniejsze czasy.

    > To jest dokladnie ilosc pieniadza. Tego "pierwotnego"

    Tego fenicyjskiego? ;)
    Sam pisałeś, że teraz pieniądz jest bity -- czy jakoś tak. ;)

    > Ale posrednio wplywa. Jak pieniadza jest nadmiar, to
    > ludzie nie dbaja i ceny rosna. I sila nabywcza spada.

    IMO M0 tyle samo znaczy dla ,,Kowalskiego'' co M1.

    -=-

    Rozmowa roapływa sie nam, a mnie chodzi o to, że pieniądz
    musi mieć pokrycie w towarach. Wikipedia mówi, że
    w towarach i w usługach -- OK, niech i tak będzie.
    (choć jak policzyć usługi -- one nie są materialne)

    Moim zdaniem kreacja pieniądza musi zawierać w sobie jakiś
    mechanizm adekwatny nie tylko do wzrostu ilości pieniądza
    reprezentujacego wzrost ilości/wartości towarów i usług,
    ale także musi być mechanizm odwrotny, czyli utylizacja
    pieniądza związana z utylizacja towarów.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'