    From: "wojtaszek" <w...@t...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt CHF a kurs waluty
    Date: Wed, 27 Apr 2005 17:35:14 +0200

    Użytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:426f8f62.110193419@news.gazeta.pl...
    > On Wed, 27 Apr 2005 09:28:26 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    > <s...@h...pl>

    > Masz. Przynajmniej ja kredyt wziąłem w CHF, wszystkie operacje rozliczane
    > są w
    > CHF. W złotówkach jedynie był przelew na konto developera i oczywiście
    > bank
    > pobiera mi złotówki z konta na spłatę.
    > Ale nie kłóćmy się o nazwę. Patrz dalej:

    > Nieprawda. Na kwicie do spłaty mam np. "rata do zapłaty: 424 CHF". Teraz
    > idę do
    > kantora, kupuję franki, wpłacam w kasie walutowej PKO i bank księguje mi
> [...]

    Wygląda na to że mój bank "przywiązał" mnie umownie do konta złotówkowego
    poprzez nieodwołalne pełnomocnictwo, a konkretnie to brzmi to tak:
    ... Spłaty zadłużenia będą dokonywane poprzez:
    * obciążenie rachunku Kredytobiorcy, do którego Kredytobiorca wystawi
    pełnomocnictwo i z którego Bank będzie pobierał środki na spłatę zadłużenia
    w kwotach i terminach wynikających z zawartej umowy kredytu. Pełnomocnictwo
    do dysponowania rachunkiem w ww zakresie stanowi załącznik nr 4 do umowy...
    koniec paragrafu
    Wygląda na to że teraz to nawet nie mogę zlikwidować RORu bo to by
    oznaczało, że muszę równocześnie spłacić kredyt. Chyba nie grają fer !?