  • Data: 2005-04-02 10:45:08
    Temat: Re: Kredyt hipotecny wypłacany w transzach.
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 2 Apr 2005 12:03:55 +0200, Miroo
    <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl
    > napisał:

    > Chodzi co o zdanie "(zwykle wyższe)"? Trochę bez sensu napisałem,
    > a miałem na mysli to, że zazwyczaj się bierze kredyty na dłuższy
    > okres (np 30 lat) skoro nadpłacać mozna za darmo, a wtedy część
    > odsetkowa w racie jest zazwyczaj sporo wieksza od części kapitałowej.
    > A napisałem to po to, żeby zaznaczyć, że przez okres wykorzystania
    > kredytu jest się mimo wszystko dość mocno już obciążonym spłacaniem
    > rat odsetkowych. Oczywiście odsetki są naliczane tylko od transz
    > wypłaconych, czyli na początku okresu wykorzystania kredytu to
> [...]

    Wydaje mi sie, że sobie trochę podyskutujemy. Na razie wychodzi mi na
    to, że żaden bank nie podwyższa oprocentowania za wypłate w transzach.
    Kwestia "ilosci" odsetek w racie kredytu to tak naprawdę kwestia systemu
    spłaty kredytu. Jeżeli spłacany jest w ratach równych to w początkowym
    okresie jest wyraźna przewaga odsetek nad spłacanym kapitałem. Przy ratach
    malejących już ta proporcja jest bardziej kożystna.

    Nadpłata kapitału - tutaj to już bywa różnie, albo mamy dodatkowe
    prowizje, albo nie, albo treba aneksować umowe, albo..... nie itd.
    Zwiększone oprocentowanie, do czasu wpisu do KW u jednych, a u innych to
    określony procent sumy kredytu- w konsekwencji jest to dodatkowa opłata.
    Większa lub mniejsza. Zależy od konkretnego przypadku.

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0513-2, 2005-04-01
    Przetestowano na: 2005-04-02 12:45:09