    From: Marcin <p...@c...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny - bezposrednio czy przez posrednika?
    Date: Tue, 21 Jun 2011 01:35:49 -0700 (PDT)

    > Z Waszego doswiadczenia - w przypadku szukania kredytu hipotecznego
    > (jeszcze bez upatrzonego mieszkania, chodzi o sprawdzenie zdolnosci,
    > realnych kosztow kredytu) lepiej chodzic bezposrednio po bankach czy
    > korzystac z posrednikow typu Expander lub OF?

    doświadczenie świeże - z przełomu kwietnia/maja - "doradcy" w bankach
    (czyli bezpośrednio) jak u pośredników
    to ogólnie jakiś dramat. robiłem "zdalne" bezpośrednie analizy w DB,
    mBanku/DnB oraz pośrednią w MultiBanku.

    DB - było w sumie dość sprawnie i szybko ale jeśli chodzi o
    wyciągnięcie szczegółów ich oferty to baaardzo ciężko;
    było też trochę mało profesjonalnie jak na taki zagraniczny bank
    (doradca rzucał teksty w stylu "ale mi daje roboty")
    mBank/DnB (doradca mBanku ale teraz jakaś spółka zależna od BR Aspire)
    - strasznie powoli, strasznie zamieszane,
    słaba znajomość konkurencyjnych (do BRE) ofert - mimo, że również
    oferowane (chyba tylko żeby pokazać jak inni są ble)
    Multibank - poprzez Notusa - doradca bardzo zaangażowany (widocznie
    dobra prowizja); "wywalczył" w sumie najniższą
    marżę; jednak jeśli chodzi o fachową wiedzę na temat tego co
    sprzedaje to kompletna porażka;

    z mojego doświadczenia - najlepiej uderzyć do kilku różnych firm
    (banków/pośredników) i stać się swoim własnym doradcą.
    a końcowo ofertę wziąść tam gdzie najtaniej/najlepiej według własnego
    uznania (a nie "oceny" doradcy banku/pośrednika).

    pozdrawiam
    Marcin