    From: "Zippo" <z...@o...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny i wyciągi z ROR
    Date: Fri, 6 Mar 2009 13:09:13 +0100

    > Wyciągów z rachunku oczekiwano ode mnie nawet 2 lata temu w Pekao SA.
    > Nie chodzi tylko i wyłącznie o potwierdzenie wpływu Twoich wynagrodzeń, a
    > generalnie o sprawdzenie jaki jest ruch na rachunku, czyli Twoje
    > miesięczne rozchody. Jeśli wydajesz praktycznie wszystko to, co zarobisz,
    > to bank może uznać, że nie będziesz w stanie odłożyć odpowiedniej sumy na
    > spłatę raty i po prostu Ci nie zaufa.

    Fakt, ale do tego aby sprawdzić czy przypadkiem rozchody nie są wyższe od
    przychodów na konto nie potrzeba przeglądać całego rachunku. Gdy brałem
    poprzedni kredyt trzy lata temu, millennium też wymagał ode mnie wyciągów z
    konta. Jest do według mnie o tyle nie w porządku, że bank będzie wiedział o
    mnie wszystko i co najgorsze nie tylko w kwestii finansowej ale także życia
    prywatnego. Co gorsza będzie mógł zdobyć adresy osób z którymi miałem jakieś
    przelewy a przecież one mogą sobie tego nie życzyć!? Czysto hipotetycznie to
    bank przecież mógłby wykorzystać te adresy aby przesyłać im np. swoją
    ofertę. Uważam, że takie wysyłanie wyciągów powinno być obwarowane jakimiś
    uwarunkowaniami prawnymi :)