  • 1. Data: 2009-03-06 11:34:43
    Temat: Kredyt hipoteczny i wyciągi z ROR
    Od: "Zippo" <z...@o...eu>

    Aktualnie jestem na etapie refinansowania kredytu hipotecznego z PLN na EUR.
    Pomijając zbójeckie marże banków zdziwiło mnie to, że wszystkie banki
    wymagają wyciągu z konta ROR. Wydaje mi się, że przesłanie samych
    potwierdzeń wpływu wynagrodzenia na rachunek powinno wystarczać i wymaganie
    wysyłania pełnych wyciągów z konta jest lekkim nadużyciem. Wiadomo, że bank
    musi sprawdzić potencjalnego kredytobiorcę i to jeszcze teraz w dobie
    kryzysu ale obnażanie się ze wszystkich rachunków to już jest chyba
    przesada, wnet zakrawa to o naruszenie prywatności :). Najgorsze jest to,
    że potencjalny kredytobiorca musi się na to zgodzić bo to bank dyktuje
    warunki :).

    Jakie są wasze opinie na ten temat? czy można odmówić załączenia do wniosku
    wyciągu z ROR i rozwiązać ten problem tak, aby nie zostać od razu skreślonym
    przez bank :) ?

    zippo

  • 2. Data: 2009-03-06 11:49:15
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny i wyciągi z ROR
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Zippo" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > teraz w dobie kryzysu ale obnażanie się ze wszystkich rachunków to już
    > jest chyba przesada, wnet zakrawa to o naruszenie prywatności :).

    Wyciągów z rachunku oczekiwano ode mnie nawet 2 lata temu w Pekao SA.
    Nie chodzi tylko i wyłącznie o potwierdzenie wpływu Twoich wynagrodzeń, a
    generalnie o sprawdzenie jaki jest ruch na rachunku, czyli Twoje miesięczne
    rozchody. Jeśli wydajesz praktycznie wszystko to, co zarobisz, to bank może
    uznać, że nie będziesz w stanie odłożyć odpowiedniej sumy na spłatę raty i
    po prostu Ci nie zaufa.

    > Najgorsze jest to, że potencjalny kredytobiorca musi się na to zgodzić bo
    > to bank dyktuje warunki :).

    Takie jest prawo dżun... tfu! ... rynku ;-)

    > Jakie są wasze opinie na ten temat? czy można odmówić załączenia do
    > wniosku wyciągu z ROR i rozwiązać ten problem tak, aby nie zostać od razu
    > skreślonym przez bank :) ?

    A skąd my to mamy wiedzieć? :)
    Odmówić zawsze możesz, w końcu nikt Cię nie zmusza do zaciągnięcia kredytu.
    A co się z tym wiąże - tylko bank Ci odpowie.

  • 3. Data: 2009-03-06 12:01:11
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny i wyci?gi z ROR
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Zippo" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest chyba przesada, wnet zakrawa to o naruszenie prywatno?ci :).
    > Najgorsze jest to, że potencjalny kredytobiorca musi się na to zgodzić bo

    dla mnie to chore:
    1. zaświadczenie o zarobkach podbite przez księgową
    2. PIT
    3. potwierdzenia wpływu kasy na ROR
    4. RMUA

  • 4. Data: 2009-03-06 12:09:13
    Od: "Zippo" <z...@o...eu>

> [...]
    > to bank może uznać, że nie będziesz w stanie odłożyć odpowiedniej sumy na

    Fakt, ale do tego aby sprawdzić czy przypadkiem rozchody nie są wyższe od
    przychodów na konto nie potrzeba przeglądać całego rachunku. Gdy brałem
    poprzedni kredyt trzy lata temu, millennium też wymagał ode mnie wyciągów z
    konta. Jest do według mnie o tyle nie w porządku, że bank będzie wiedział o
    mnie wszystko i co najgorsze nie tylko w kwestii finansowej ale także życia
    prywatnego. Co gorsza będzie mógł zdobyć adresy osób z którymi miałem jakieś
    przelewy a przecież one mogą sobie tego nie życzyć!? Czysto hipotetycznie to
    bank przecież mógłby wykorzystać te adresy aby przesyłać im np. swoją
    ofertę. Uważam, że takie wysyłanie wyciągów powinno być obwarowane jakimiś
    uwarunkowaniami prawnymi :)

  • 5. Data: 2009-03-06 12:18:38
    Od: "Zippo" <z...@o...eu>

    > dla mnie to chore:
    > 1. zaświadczenie o zarobkach podbite przez księgową
    > 2. PIT
    > 3. potwierdzenia wpływu kasy na ROR
    > 4. RMUA

    Widzę, że sarkastyczny kolega nie do końca mnie zrozumiał, trudno :)

  • 6. Data: 2009-03-06 12:24:17
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Fakt, ale do tego aby sprawdzić czy przypadkiem rozchody nie są wyższe od
    > przychodów na konto nie potrzeba przeglądać całego rachunku.

    A jak inaczej ocenić realną skalę rozchodów?
    Skończyły się czasy, gdy kredytobiorca twierdził, że miesięcznie wydaje na
    rodzinę i dom 1000 zł ;-)

> [...]
    > mnie wyciągów z konta. Jest do według mnie o tyle nie w porządku, że bank
    > będzie wiedział o mnie wszystko i co najgorsze nie tylko w kwestii

    Taka jest niestety cena kredytu.
    Zresztą co takiego konkretnego można z wyciągu wyczytać?
    Jedynie kwotę, odbiorcę i ew. tytuł przelewu. Jakaż to prywatność? ;-)
    Którą zresztą wcale nie jest jakoś specjalnie utajniona, bo przecież nie
    tylko Ty masz wgląd w te wyciągi, ale cała rzesza osób pracująca w banku
    obsługującym Twój rachunek.

    > Co gorsza będzie mógł zdobyć adresy osób z którymi miałem jakieś przelewy
    > a przecież one mogą sobie tego nie życzyć!?

    A skąd te adresy? W przelewie nie ma przecież obowiązku wpisywania adresu
    odbiorcy, a jedynie nr rachunku.

    > Czysto hipotetycznie to bank przecież mógłby wykorzystać te adresy aby
    > przesyłać im np. swoją ofertę.

    Myślę, że bank ma znacznie skuteczniejsze sposoby znajdywania potencjalnych
    ofertobiorców, niż szukanie ich w cudzych wyciągach ;-)

    > Uważam, że takie wysyłanie wyciągów powinno być obwarowane jakimiś
    > uwarunkowaniami prawnymi :)

    Może jest, ale niestety nie znam takich uwarunkowań.

  • 7. Data: 2009-03-06 12:57:46
    Od: "Zippo" <z...@o...eu>

    > A jak inaczej ocenić realną skalę rozchodów?
    > Skończyły się czasy, gdy kredytobiorca twierdził, że miesięcznie wydaje na
    > rodzinę i dom 1000 zł ;-)

    Jasne, ale banki mogą w zamian wymagać np. potwierdzeń wpłat za, tel,
    czynsz, itp :). Wiadomo dla 90% potencjalnych kredytobiorców byłoby to bez
    sensu bo woleliby wysłać po prostu wyciąg z ROR, ale przydałaby się taka
    alternatywa ;)

    > Taka jest niestety cena kredytu.
    > Zresztą co takiego konkretnego można z wyciągu wyczytać?

    Np co kupiłem swojej kobiecie na walentynki, oraz to, że w zeszły piątek
    wydałem 1000 zł w klubie "Czarny Lotos" ;-)

    > A skąd te adresy? W przelewie nie ma przecież obowiązku wpisywania adresu
    > odbiorcy, a jedynie nr rachunku.

    U mnie w przelewach przychodzących są pełne dane nadawców...

    > Myślę, że bank ma znacznie skuteczniejsze sposoby znajdywania
    > potencjalnych ofertobiorców, niż szukanie ich w cudzych wyciągach ;-)

    Oczywiście że bank by się w coś takiego nie bawił, ale ma taką możliwość :)

  • 8. Data: 2009-03-06 13:29:45
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    P.H. pisze:

    > Użytkownik "Zippo" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    >>
    > dla mnie to chore:
    > 1. zaświadczenie o zarobkach podbite przez księgową
> [...]
    To ktoś jeszcze wydaje RMUA?

  • 9. Data: 2009-03-06 13:53:24
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    > Widzę, że sarkastyczny kolega nie do końca mnie zrozumiał, trudno :)
    to nie sarkazm
    staram się o kredyt hipoteczny
    5 lat temu w PKO wystarczyło zaświadczenie o zarobkach

    obecny bank zażądał ode mnie najpierw 1, potem 2 i 3 a teraz 4
    serio serio (0 sarkazmu)

  • 10. Data: 2009-03-06 14:47:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "filip lach" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > P.H. pisze:
    > To ktoś jeszcze wydaje RMUA?

    Chyba łaski pracodawcy nie robia że wystawiaja RMUA

    Krzysiek