  • Data: 2007-06-08 21:38:53
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny specyficzne wymagania
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    aa wrote:

    > Rozumiem że sytuacja wygląda następująco:
    > - kupić dom za 450k
    > - sprzedać mieszkanie za 240k
    > - mieć 50k

    Mniej więcej

    > czy nie prościej:
    > - zapłacić zaliczkę
    > - wziąć te 150k kredytu na zakup
    > - dogadać się z sprzedającym że reszta kasy wpłynie za miesiąc/dwa jak
    > już sprzedasz to mieszkanie?

    Dokładnie tak to sobie wyobrażali rodzice, sprzedający zgodził się na
    taką operację, niestety AFAIR banki na coś takiego nie pójdą. Hipoteka
    dotyczy całej nieruchomości, wkład własny 60% bardzo fajnie, ale
    warunkiem do wypłacania pieniędzy z kredytu jest właśnie dowód wpłaty
    tych środków własnych na rzecz sprzedającego (dowód przelewu, czy coś w
    tym stylu) a przecież nimi nie dysponujemy.

    > Marża przy kredycie na 33% wartości będzie dużo niższa niż przy kredycie
    > na prawie 90% wartości.

    Też mi się tak zdawało, okazało się jednak przynajmniej w kilku
    miejscach, w których pytałem, że mniejszy wkład własny jest
    zrekompensowany przez większą kwotę kredytu i koniec końców marża stoi
    na podobnym poziomie

    --
    ."" ""
    |oo Pozdrawiam GyGy:1314046 oo|