  • 1. Data: 2007-06-08 20:30:36
    Temat: Kredyt hipoteczny specyficzne wymagania
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    Witam!
    Rodzice chcą kupić większą nieruchomość zaciągając spory kredyt 400tys
    zł, (10% wkładu własnego) a następnie w krótkim czasie sprzedać
    mieszkanie i spłacić 60% kredytu. Oczywiście CHF w tym wypadku nie
    wchodzi w rachubę, no chyba żeby zamiast spłacać część kredytu władować
    pieniądze w fundusze i stopniowo spłacać kredycik, ale to zawsze dość
    duże ryzyko i o możliwości umacniania się franka też się sporo ostatnimi
    czasy słyszy, byłyby też kłopoty ze zdolnością (AFAIR mniejszą przy
    zaciąganiu w CHF) zostańmy, więc przy PLN. Potrzebny, więc kredycik z
    możliwością wysokiej nadpłaty w ciągu pierwszego roku bez karnych
    odsetek, najlepiej z jak najniższą prowizją. Nie małe znaczenie ma też
    wiek, do którego banki zgadzają się udzielić kredytu, tata ma już 55lat,
    a dochody rodziców to około 5tysiecy netto, łatwo, więc sobie policzyć,
    że dla 15lat raczej nie ma mowy o zdolności kredytowej przy tak wysokiej
    kwocie.
    Liczę na pomoc grupowych guru w dopasowaniu oferty jakiegoś banku do
    tych dość specyficznych wymagań.
    TIA

    --
    ."" ""
    |oo Pozdrawiam GyGy:1314046 oo|
    .- _______________________________ -

  • 2. Data: 2007-06-08 21:03:01
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny specyficzne wymagania
    Od: aa <a...@a...pl>

    Ja_Nul^ wrote:
> [...]
    > kwocie.
    > Liczę na pomoc grupowych guru w dopasowaniu oferty jakiegoś banku do

    Rozumiem że sytuacja wygląda następująco:
    - kupić dom za 450k
    - sprzedać mieszkanie za 240k
    - mieć 50k

    czy nie prościej:
    - zapłacić zaliczkę
    - wziąć te 150k kredytu na zakup
    - dogadać się z sprzedającym że reszta kasy wpłynie za miesiąc/dwa jak
    już sprzedasz to mieszkanie?
    Argument że najpierw musisz się przeprowadzić jest dość dobry. Co prawda
    takie szybkie sprzedawanie może obniżyć cenę mieszkania.
    Marża przy kredycie na 33% wartości będzie dużo niższa niż przy kredycie
    na prawie 90% wartości.

  • 3. Data: 2007-06-08 21:12:03
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    Dodam jeszcze, że byłem w kilku bankach (w paru nie wychodziła zdolność
    w innych kredyty w PLN były mocno przeciętne) moją uwagę zwróciły
    Millenium I KB.
    W tym pierwszym Zdolność wychodzi na styk trudno wiec określić, jaka
    będzie decyzja banku, ale oferta wygląda o tyle ciekawie, że prowizja to
    tylko 0,5%, jest, co prawda ograniczenie, co do nadpłaty (do 33%
    zadłużenia darmowa), ale jeśli wierzyć zapewnieniom doradcy można
    spokojnie nadpłacić 50% realizując dwie nadpłaty. W KB promocja do końca
    czerwca 0% prowizji, niestety nadpłaty podczas pierwszych 5 lat
    kredytowania obarczone 1% prowizji, w obu przypadkach oprocentowanie to
    WIBOR+0,9%.
    Wybieram się oczywiście do pozostałych banków i do jakiegoś doradcy,
    może jednak już na tym etapie moglibyście coś zasugerować.

    --
    ."" ""
    .- _______________________________ -

  • 4. Data: 2007-06-08 21:38:53
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    aa wrote:

    > Rozumiem że sytuacja wygląda następująco:
    > - kupić dom za 450k
    > - sprzedać mieszkanie za 240k
    > - mieć 50k

    Mniej więcej

    > czy nie prościej:
    > - zapłacić zaliczkę
    > - wziąć te 150k kredytu na zakup
    > - dogadać się z sprzedającym że reszta kasy wpłynie za miesiąc/dwa jak
    > już sprzedasz to mieszkanie?

    Dokładnie tak to sobie wyobrażali rodzice, sprzedający zgodził się na
    taką operację, niestety AFAIR banki na coś takiego nie pójdą. Hipoteka
    dotyczy całej nieruchomości, wkład własny 60% bardzo fajnie, ale
    warunkiem do wypłacania pieniędzy z kredytu jest właśnie dowód wpłaty
    tych środków własnych na rzecz sprzedającego (dowód przelewu, czy coś w
    tym stylu) a przecież nimi nie dysponujemy.

    > Marża przy kredycie na 33% wartości będzie dużo niższa niż przy kredycie
    > na prawie 90% wartości.

    Też mi się tak zdawało, okazało się jednak przynajmniej w kilku
    miejscach, w których pytałem, że mniejszy wkład własny jest
    zrekompensowany przez większą kwotę kredytu i koniec końców marża stoi
    na podobnym poziomie

    --
    ."" ""
    .- _______________________________ -

  • 5. Data: 2007-06-08 21:50:27
    Od: "muchomorek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Ja_Nul^" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wybieram się oczywiście do pozostałych banków i do jakiegoś doradcy,
    > może jednak już na tym etapie moglibyście coś zasugerować.

    Najciekawiej do takich operacji sluzy multiplan w Multibanku. Marza bedzie
    co prawda wyzsza i prowizja tez, ale mozna w dowolnym momencie zejsc z
    zadluzenia, a placi sie tylko od rzeczywistego zadluzenia.
    Pozdr.
    M.

  • 6. Data: 2007-06-09 09:58:12
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 22:30:36 +0200, Ja_Nul^ napisał(a):

    > Rodzice chcą kupić większą nieruchomość zaciągając spory kredyt 400tys

    A nie lepiej kase ze sprzedazy mieszkania ulokowac w jakies bezpieczne
    fundusze ? Jeszcze na tym zarobicie :) Kredyt hipoteczny ~5-6% rocznie,
    fundusze "bezpieczne" 10-15%, a czesc bym wrzucil w akcyjne, ktore moga dac
    i paredziesiat % rocznie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2007-06-09 10:03:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> wrote in message

    > A nie lepiej kase ze sprzedazy mieszkania ulokowac w jakies bezpieczne
    > fundusze ? Jeszcze na tym zarobicie :) Kredyt hipoteczny ~5-6% rocznie,
    > fundusze "bezpieczne" 10-15%,

    Metrolokata juz jest dostepna? ;)

    MK

  • 8. Data: 2007-06-09 10:04:50
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *Adam Szendzielorz* wrote:

    > fundusze "bezpieczne" 10-15%

    Żartujesz, prawda?

    <>

  • 9. Data: 2007-06-09 10:15:01
    Od: Michał Asman <b...@a...com.pl>

    On 8 Cze, 22:30, Ja_Nul^ <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > kwocie.
    > Liczę na pomoc grupowych guru w dopasowaniu oferty jakiegoś banku do

    Najczęściej przy zakupie nieruchomości, urządzeniu mieszkania, czy
    samochodu angażujemy jak najwięcej własnych środków. W tym celu
    likwidujemy swoje zyski z oszczędności, a jeśli nasze środki są
    niewystarczające do zamknięcia transakcji uzupełniamy kredytem. Nie
    jednokrotnie angażujemy swoje środki z oszczędzania żeby mieć tylko
    mniejsze oprocentowanie kredytu o 0,5% czy 2%. Podpisując umowę
    kredytową wybieramy jak najkrótszy okres kredytowania i jeszcze Bank
    nie zdążymy nam go uruchomić myślimy o jak najszybszej jego spłacie.

    Czy tak naprawdę to nam się opłaca?

    Co powoduje wzrost ewentualnie oprocentowania w takcie spłaty kredytu:
    Stawka WIBO/LIBOR/EURIBOR oznacza stopę procentową będącą średnią
    arytmetyczną stóp procentowych oferowanych przez wybrane główne banki,
    która jest uzależniona można powiedzieć od zwykłych lokat bankowych-
    inflancji.
    Bank Sam jej nie jest wstanie podnieś. Do Stawek Banki doliczają swoją
    marżę stałą,( jak by niebyła ona stała przez cały okres kredytowania
    to bym wtedy nie radził żadnego kredytu).
    Jak w innym banku w Polsce oprocentowanie tego kredytu będzie niższe
    lub wyższe, to tylko jest uzależnione, jaką bank naliczył marżę, która
    jest jego zarobkiem?

    Tak, więc skoro koszt kredytu uzależniony jest od zwykłej lokaty
    Bankowej, która w zyskach już teraz wyprzedza koszt kredytu nie
    ponosimy żadnego ryzyka z jego zaciągnięciem.
    Owszem, ponosilibyśmy ryzyko, gdyby marża banku była zmienna w całym
    okresie kredytowania. Stawka +marża stała banku =oprocentowanie
    nominalne kredytu.
    Jeśli spłacamy kredyt i w trakcie jego spłat i stopy procentowe pójdą
    górę, to odsetki wzrosną nam nieznacznie, ponieważ koszt pożyczonej
    kwoty ponieśliśmy na początku. Gdy koszt kredytu ze względu na
    inflację wzrasta, to proporcjonalnie wzrosną Lokaty, z których banki
    pozyskują środki do obsługi kredytów
    W 2000 roku oprocentowanie kredytu w PLN było na poziomie 18% i jego
    koszt równał się lokacie 10%, a lokaty mieliśmy 18%.
    Jeśli oprocentowanie kredytu utrzymałoby się do dziś na tym poziomie,
    to koszt kredytu zaciągniętego na 60 miesięcy wynosiłby od pożyczonej
    kwoty 50%, a z drugiej strony zysk z lokaty z kapitalizacją odsetek,
    co roku z tej samej kwoty, którą byśmy pożyczyli, wynosiłaby 128,77% -
    50% koszt kredytu = 78% zysku po spłacie tego kredytu.

    Analizując powyższe przykłady i wnioski możemy dojść do sytuacji
    odwrotnej , że przy zakupie nieruchomości, urządzeniu mieszkania, czy
    samochodu angażować jak najmniej własnych środków zaciągając kredyt do
    maksymalnej wartości transakcji, a jeśli kwota kredytu jest
    niewystarczająca do jej zamknięcia z braku zdolność kredytowej
    uzupełniamy ją swoimi środki. Podpisując umowę kredytową możemy
    spokojnie wybierać jak najdłuższy okres kredytowania i nie myśleć o
    jak najszybszej jego spłacie, a każde nadwyżki kapitału inwestować w
    systematyczne oszczędzanie na własną emeryturę.

    więcej na : http://michalasman.bblog.pl/

    www.assman.com.pl

  • 10. Data: 2007-06-09 17:51:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Sat, 9 Jun 2007 10:04:50 +0000 (UTC), piper napisał(a):

    > Żartujesz, prawda?

    Ale co ? Za malo, za duzo, realne, nie realne ?
    Ja do tej pory inwestowalem w fundusze dwa razy - raz mi to dalo 10% (na
    miesiac), a raz 15% (na 3 miesiace). Pozatym bawilem sie gielda dwa lata,
    wyszlo srednio - 20-25% / rok, fundy dalyby lepiej zarobic :)

    Ojciec trzyma fundy od dwoch lat i ma juz na nich jakies ponad 100% zysku.
    W dobie euro2012 uwazam, ze lokowanie oszczednosci w splate kredytu jest
    conajmniej bezsensowne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.