eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKredyt indeksowany - zwrot spreadu?Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
    References: <5dc9d679$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dcaa9bd$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5dcba9be$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5dcc3d9f$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dcc4453$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dcc504a$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dcc53e8$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dcdbcb0$0$553$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5dcedcf2$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 15 Nov 2019 23:28:12 +0100
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    Cancel-Lock: sha1:AYD/5WLTz4OasMR2y2IT7jb9jl8=
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 38
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.187.100.13
    X-Trace: 1573856892 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 544 195.187.100.13:4333
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:647908
    [ ukryj nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >>I o ile zabranie bankowi owych 1-2% wydaje mi się w tej sytuacji
    >>stosowne (nawet jeśli to będzie praktycznie cały zysk banku z tego
    >>kredytu),
    >
    > no, jeszcze jest marza i prowizja.

    Ale marże poniżej 1% to jest okolica pokrycia strat związanych ze złymi
    kredytami. Która prowizja?

    > W zasadzie tak. Ale niektore poczynania bankow, np z tą osobną tabelą
    > kursów dla kredytów, zasluguja na kare wieksza.
    > Np dwa razy wieksza, niz te 1-2% checi oszustwa.

    Tzn. z gorszą tabelą - pewnie tak. Zwłaszcza jeśli wcześniej nie było
    takich sztuczek, albo nie było to oczywiste.

    > Ale jesli taka drakonska kara banki czegos nauczy, i w przyszlosci
    > pojawia sie w umowach zapisy chroniace konsumenta ... to chyba dobrze
    > ?

    Wątpię. Kary powinny być sprawiedliwe - nie tak jak w ZSRR, że za
    wszystko kara całkowita. Powinno być tak, że takie praktyki nie
    powinny się opłacać, ale nie powinno być tak, że wszyscy uciekają za
    granicę, bo a nuż się czymś narażą.

    > Czy sie obawiasz, ze sie naucza zabezpieczac, bo nigdy nie wiadomo
    > jaki kruczek konsument wynajdzie ...

    Jakbym był taką firmą, i by mi wycięto taki "numer" (albo w ogóle
    czułbym się takim zagrożony), to bym zlikwidował firmę (być może
    przenosząc ją za granicę).

    Niestety, albo mamy jakieś tam elementarne zaufanie do państwa, albo
    zmieniamy państwo, innej możliwości nie ma.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1