  • Data: 2019-11-16 12:07:08
    Temat: Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 15 listopada 2019 17:07:49 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
    Może to nie jest wielka różnica, ale w ogóle chyba jest.
    > I o ile zabranie bankowi owych 1-2% wydaje mi się w tej sytuacji
    > stosowne (nawet jeśli to będzie praktycznie cały zysk banku z tego
    > kredytu)

    Że niby 1-2%to cały zysk z indeksowanego?
    Np w 2007 bank wypłacił Kowalskiemu 220tys zł, W umowie jest 100tys chf ale żadnych
    chf bank wtedy nie miał bo i po co.
    Przyjmijmy że na 30lat rata w umowie była 300chf)
    Jak frank był po 2,2 bank dostawał od Kowalskiego raty po 660zł, jak frank skoczył do
    4 zl bank dostawał raty po 1200zł
    Myślę ze taki Kowalski od 2007 roku do dzisiaj już bankowi oddał ze 180tys zł(z
    250tys pożyczonych) a jeszcze 18lat oddawać będzie
    Gdzie tu zysk banku 1-2%?
    Mam wgląd w kilka spraw frankowiczów i przy składaniu pozwu podstawowy dokument to
    "zestawienie wpłat" czyli ile od początku kredytobiorca co miesiąc rat płacił, po
    jakim kursie bank przeliczał itp
    Raiffaisen dla umów dawnego Polbanku za taki dokument 200zł domaga się a historii
    wpłat w systemie transakcyjnym nie udostępnia.
    W przyszłym tygodniu mogę ściągnąć dokładne dane ale jeśli mnie pamięć nie myli to
    własnie dla 260tys zł(w umowie franki oczywiście)z 2007 do dzisiaj kredytobiorca
    spłacił ok 180 tys. A kredyt na lat 30.