  • Data: 2019-11-18 15:12:10
    Temat: Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2019 14:43:43 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Myślę że klienci dawnego Polbanku nawet pomimo tego że właśnie Polbank miał
    najbardziej swoje umowy wprost wzorowo skopane, są w najgorszej sytuacji
    > Wydmuszka i tak spisana na straty więc nikt z nimi negocjował nie będzie tylko
    "chcecie to do sądu"
    > Na renomie takiej wydmuszce nie zależy, KNF tam tez niewiele już może zdziałać,
    manifestacji przed oddziałem nie zrobisz itp.

    Nie mają aż tak źle - nie wiem, co było przyczyną takiego akurat biegu wydarzeń, ale
    "polskiego" (w sensie spółkę akcyjną z KRS) raifiego kupił paribas, a w jego miejsce
    nic nie powstało (tzn. nic "polskiego") - kredyty w jakiś magiczny sposób
    przeniesiono do polskiego oddziału austriackiego raifiego (umożliwia to unijne
    prawo).
    Choć w sumie na jedno by wyszło - bo te niby "wydmuszki", co zostały w PL jedynie z
    kredytami frankowymi - BPH, DNB, w pewnym sensie też DB (choć w nim zostało jeszcze
    korpo) - wcale aż takimi wydmuszkami nie są, muszą być pełnoprawnymi bankami z
    odpowiednimi wymogami kapitałowymi - a skoro nie przyjmują depozytów (nie muszą) to
    kasę odpowiadającą udzielonym kredytom muszą mieć z funduszy własnych - więc
    właściciel musiał sporo na start dosypać.
    Oczywiście co miesiąc to, co tylko może, zabiera.