  • From: "Kamil Kosiński" <k...@...tak.dalej>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt na dzialke+budowe domu...
    Date: Wed, 5 Jan 2005 16:30:23 +0100

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message
    news:slrnctnp2c.ntn.joshua@pingwin.ani...
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś z grupy brał tego typu kredyt?
    > Jak wygląda wtedy umowa z bankiem - czy w ogóle transakcja tego typu jest
    > możliwa, czy też bank np. nie da pieniędzy ponieważ brak jest pozwolenia
    > na
    > budowę (trudno żeby było, skoro nie ma działki) itp...

    Jeżeli działka nie jest Twoja (a nie jest bo chcesz ją dopiero kupić) to
    żaden bank nie da Ci kredytu na budowę czegokolwiek na tej działce, bo po
    prostu byłby szalony. problem jaki masz rozwiązuje się następująco. Najpierw
    kredyt na zakup działki. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę przekształca się
    go w budowlany (oczywiście jeśli masz zdolność kredytową pozwalającą na
    zwiększenie wysokości kredytu).

    Podobno na tej działce
    > jest już pozwolenie na budowę, a to podobno znaczy że TRZEBA zacząć budowę
    > od razu... Co do tego będę pytał się tez na pl.misc.budownictwo, ale na
    > razie najbardziej mnie interesuje sprawa samego kredytu.

    Tego kawałka nie rozumiem. Na rozpoczęcie budowy masz dwa lata. Może raczej
    chodzi o decyzje o warunkach zabudowy? Bo generalnie posługiwanie się
    pozwoleniem wydanym dla kogoś innego (pomijam kwestię jego "przepisania")
    jest absurdalne. Musiałbyś budować według już zatwierdzonego projektu, a nie
    według projektu, który Tobie sie podoba.