  • Data: 2006-12-28 13:06:34
    Temat: Re: Kredyt na mieszkanie
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Patrze, patrze a tu Robert porozsypywal nastepujace haczki:
    > Wspolnie z dziewczyna chcemy kupic mieszkanie. Na razie nie planujemy sie
    > wiazac formalnie, wiec kwestia kredytu wydaje sie troche skomplikowana. Ona
    > zarabia ponad 2 netto - wykazywane. Ja mam swoja firme od pol roku, zarobki
    > roznie, srednio ok. 4-5 tys.
    Pierwsza uwaga - czesc bankow niechetnie patrza na wlasna dzialalnosc,
    jesli jest krotko prowadzona. aczkolwiek tutaj ratuje Was to ze drugi
    kredytobiorca ma normalna umowe o prace
    > Czy orientuje sie ktos, jak najkorzystniej
    > wystapic o kredyt do banku. Czy jedna osoba i kredyt na calosc, czy dwie
    > osoby po dwa mniejsze kredyty, czy dwie osoby wspolnie po jeden? Jak to
    > wyglada od strony prawnej (formalnie jestesmy dla siebie obcy przeciez).
    Obcosc nie ma dla banku znaczenia (moze poza tym ze jako single macie
    mniejsza wiarygodnosc kredytowa).
    Dwa mniejsze kredyty - nie mam pojecia czy to przejdzie ale watpie.
    Kredyt na jedna osobe czy na dwie. Podstawowe pytanie - czy pojedynczo
    macie wystarczajaca zdolnosc kredytowa zeby wziac kredyt w pojedynke?
    Jesli nie, to pozostaje tylko opcja wspolnego kredytu.
    Z punktu widzenia kosztow - raczej nie powinno byc roznicy.
    Za to roznica moze byc w kwestii przyszlosciowej... w razie (odpukac,
    nie zycze Wam tego ale...) rozstania sie bank bedzie scigal o raty
    osobe, ktora widnieje jako kredytobiorca. Jesli wezmiecie kredyt we
    dwojke, poklocicie sie, rozstaniecie i jedno z Was przestanie splacac
    kredyt - to bank scignie druga osobe, bez wzgledu na to kto mieszka w
    mieszkaniu, kto reguluje oplaty itp. Ale nadal oboje macie prawo do
    mieszkania i do kasy z jego sprzedazy.
    Z drugiej strony nie wiem czy moze wziac kredyt jedna osoba a
    wlascicielami beda dwie osoby:/
    Pojdz do pierwszego-lepszego banku i sie zapytaj - zasady powinny byc
    mniej-wiecej takie same (roznice beda co najwyzej w zdolnosci
    kredytowej, oprocentowaniu itp). Ewentualnie jakis doradca kredytowy
    (expander, open finance)
    --
    badzio