    From: RobertS <r...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt w CHF - siła PLN
    Date: Mon, 18 Dec 2006 11:49:47 +0100

    > Ja sam mam na głowie spory kredyt w CHF i nie zastanawiam się nad
    > tym co będzie za lat kilkanaście. Zamierzam go spłacić w kilka lat, poza
    > tym za owe kilka lat Polska znajdzie się w strefie Euro a wówczas
    > dyskusje na temat walut obcych i złotówki stracą rację bytu.

    rozumiem, ze ktos chce nadplacac kredyt hipoteczny, aby go szybciej
    splacic, ale pamietajcie, ze jest
    to najnizej na rynku oprocentowany kredyt! dlatego zamiast go splacac
    lepiej kase zainwestowac = zysk
    bedzie w wielu przypadkach wyzszy, poza tym znam takie przypadki, ze
    ludzie splacali przed terminem
    kredyty mieszkaniowe (5% w pln), aby za chwile zaciagnać kredyt na
    samochod na 15% - gdzie tu logika?
    nie lepiej bylo spokojnie splacac kredyt mieszkaniowy a auto kupic za
    gotowke?

    masz kredyt w CHF a Polska zmierza do strefy euro, nie bedzie u nas CHF,
    waluta ma dosc niewielkie wahania w stosunku do euro, ale nie jest to
    kurs sztywny i roznice kursowe nadal beda wystepowac (podobnie jak w
    przypadku GBP); na znacznie wieksze ryzyko walutowe beda narazeni
    posiadacze kredytow denominowanych w dol. amerykanskich!

    dlatego tez o ryzyku kursowym (po wejsciu do strefy euro) beda mogli
    zapomniec TYLKO ci, ktorzy maja kredyty wlasnie w tej walucie, u
    pozostalych ryzyko walutowe bedzie wystepowac - mniejsze lub wieksze

    pozdr.
    RobertS