  • Data: 2011-08-12 10:35:54
    Temat: Re: Kredyt we frankach
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4e44feea$0$2501$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Ale podobne ryzyko jest w PLN, jeżeli komuś wartość mieszkania odjedzie w
    > dół o np. 30%. Albo dołozy ze swoich albo jest przywiązany do mieszkania
    > jak chłop do roli.

    Tyle że takie zjawisko (nagły zjazd wartości w PLN o 30% na skutek zdarzeń,
    których nie obejmowałoby standardowe ubezpieczenie wymagane przez banki)
    jest skrajnie nieprawdopodobne w porównaniu do możliwości zmian kursowych,
    czyż nie?

    Ja tu nie tyle miałem na myśli brak możliwości refinansowania się czy
    trudność znalezienia ciołka chętnego do ewentualnego kupienia nieruchomości
    z wpisaną hipoteką przekraczającą jej wartość, a bardziej to, że przyszłe
    raty kredytobiorcy frankowego są niekorzystnie dla niego zdeterminowane, a
    to bezwartościowe kryterium tego nie uwzględnia.

    Trzeba jednak brać pod uwagę, że nasza polska waluta jest zasadniczo
    śmieciem w porównaniu do CHF i mówienie o symetrycznych prawdopodobieństwach
    zmian kursu w obie strony to kompletna naiwność (ewentualnie uwielbienie
    analizy technicznej :).