  • Data: 2009-01-09 13:12:08
    Temat: Re: Kredytowa w mBanku - jak to działa?
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch> szukaj wiadomości tego autora

    In news:gk7fti$7a9$1@atlantis.news.neostrada.pl, *=Marcos=* wrote:

    podalem ci linka ale podrzuce jeszcze jakies odpowiedzi.

    > Staram się zrozumieć zasady działania mojej pierwszej kredytowej (VISA
    > Classic w mBanku)... Nasuwają mi się pytania:
    > 1. Dlaczego limit miesięczny jest na konkretny miesiąc, tzn. "od
    > pierwszego do trzydziestego", a nie między dniami rozliczenia (czy
    > jak to się tam nazywa), tzn. dniem, kiedy dostaję listę transakcji
    > itp.

    Limit miesieczny to takie twoje zabezpieczenie zeby ci ktos jak ukradnie
    karte nie wybral z niej za duzo lub zebys ty sam siebie ograniczyl.
    Podnies limit do maksymalnej wysokosci i zniknie to bezsensowne
    ograniczeniie. I tak - w mbanku limit miesieczny jest od 1 do 31, inaczej
    niz okres rozliczeniowy karty. W niektorych bankach (mille) okres
    rozliczeniowy jest od 1-31 wtedy jest zgodny z okresem limitu miesiecznego,
    ale chyba nie mozna samemu zmieniac limitow.

    > 2. Czy ja jakiś nie teges jestem, czy też naprawdę nie da się
    > sprawdzić w jakiś wygodny sposób ile muszę spłacić "natychmiast",
    > kiedy zaczną mi się naliczać odsetki? Oprócz tego, że mogę sprawdzić
    > wyciągi historyczne i operacje bieżące? Albo w ogóle sprawdzić, ile w
    > danym momencie jestem "na minusie"? Prawdę mówiąc, w ogóle nie
    > potrzebuję kredytu w karcie kredytowej, ale pewne instytucje nie
    > akceptują innych form płatności niż karta kredytowa :/ Dla spokoju
    > ducha najchętniej spłacałbym sobie wszystko na bieżąco, ale trudno to
    > wykoncypować w systemie transakcyjnym mBanku...

    Natychmiast to musisz splacic tyle ile ci mowi ostani wyciag do daty podanej
    na wyciagu - zawsze ostatni wyciag zawiera najbardziej interesujace cie
    info. Oczywiscie jesli bys sie nie zmiescil w splaceniu kwoty z ostatniego
    wyciagu, w tym kwoty minimalnej to bank ma tam taka pozycje - kwoty do
    natychmiastowej splaty czy cos takiego, ale to dlatego ze juz zaczyna cie
    ostro podliczac za opoznienie.
    Rozumiem ze chodzi ci o sytuacje ze splaciles juz czesc wyciagu i do konca
    nie wiesz ile jeszcze musisz. No niestety to trzeba sobie policzyc z kwoty z
    wyciagu minus to co juz wplaciles. Takiej brakujacej kwoty nie pokazuja
    zadne widziane przeze mnie banki/karty. Bank woli zebys albo nie splacil
    wszystkiego albo splacil wiecej.

    Ile jestes na minusie - patrzysz na saldo karty czyli (litmit karty minu
    srodki dostepne).
    Nie mam teraz karty mbanku wiec nie do konca moge ci to sprawdzic w ktorych
    dokladnie pozycjach jest.

    > 3. Czy wszystkie karty kredytowe tak działają, że mam jakiśtam limit
    > miesięczny, kupię coś za wysokość limitu na początku miesiąca, spłacę
    > natychmiast, to i tak muszę czekać do końca miesiąca, żeby coś znów
    > kupić?

    Zmien/znies limit miesieczny ;-)

    > 4. W jakim celu bank rozdziela okres bez odsetek i okres z odsetkami
    > 0%?

    Nie bardzo rozumiem o co tutaj pytasz.

    --
    darnok