    From: "TomekD" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kryzys w budownictwie mieszkaniowym?
    Date: Tue, 25 Jul 2006 21:33:32 +0200

    "Robert.I" <T...@i...pl> wrote in message
    news:ea5koc$th1$1@news.interia.pl...
    >W sumie dziś trochę o tym było w TokFM, ale zastanawiam się nad problemem w
    >szerszym wymiarze. Ostatnio banki zwiększyły swoje zainteresowanie systemami do
    >obsługi/windykacji z kredytów - głównie hipotecznych.
    >
    > Tak sobie dumam już od paru miesięcy, ze w ciągu dwóch lat powinien się rynek
    > załamać - szczególnie wtórny. Wszyscy na gwałt kupują mieszkania, bardzo
    > często z wynajmowanego przeprowadzają się na własne. Gross zakupów jest
    > inwestycyjna (a, bo mozna będzie sprzedać z procentem), przyjeżdża Hiszpan z
    > walizką pieniędzy i kupuje 4 mieszkania...w dziurze w ziemi :D

> [...]
    Troszeczkę tylko jak sądzę :-)
    - boom na rynku nieruchomości ma charakter globalny, nie dotyczy tylko Polski.
    - ceny nieruchomości nie spadają jednak błyskawicznie 'pod własnym' tylko
    ciężarem tak to potrafi byc z ceną akcji na giełdzie
    - ale w Polsce niewielki jest udział budowy mieszkań z kredytu pod wynajem (brak
    ryzyka kupiłem drogo, teraz jest tanio i nie mam z czego spłacać kredytu)
    - póki co zakupowi mieszkań sprzyjają niskie stopy procentowe i silny PLN ale
    prawa cykliczności przyrody i rynków są nieubłagane, co zapewne już niedługo
    zobaczymy. I tutaj moga się po jakimś czasie pojawić problemy ze spłatą
    kredytów.

    Czyli jak napisałeś 'powolutku' co oznacza raczej perespektywę lat niż miesięcy.

    TomekD