  • Data: 2005-08-06 21:17:16
    Temat: Re: Ksiazeczka mieszkaniowa PRL ???
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja tam sie na zaglowcach nie znam, ale...

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> writes:

    > I uważasz, że to jest dobrze? Przecież to tylko świadczy o tym, jak
    > wysokie są w Polsce koszty pracy - o niczym innym.

    Koszty pracy? Owszem, koszty pracy, nie liczac wynagrodzenia pracownika
    po odliczeniu wszelkich podatkow itp. sa wysokie.

    Ale akurat to nie ma nic do rzeczy. Glownym powodem jest to, ze samo
    wynagrodzenie pracownika rowniez jest wielokrotnie (realnie) wyzsze
    niz w komunie. I to jest korzystne, przynajmniej dla pracownikow, bo
    zapewne rzad wolalby inne rozwiazania.

    > Podałem przykład płyty głównej, jako czegoś najbardziej powtarzalnego i
    > z tego względu najłatwiejszego do naprawienia,

    Bez zartow. Plyty glowne sa bardzo rozmaite, co chwile sa kolejne serie,
    pomnoz to przez ilosc producentow i np. ilosc obslugiwanych rodzajow
    procesora. Jak wyobrazasz sobie sensowna ekonomicznie np. wymiane
    ukladow BGA? Chinczycy produkuja plyty glowne (przynajmniej te
    "popularne") prawie po kosztach elementow.

    > ale generalnie problem
    > dotyczy wszelkiej aparatury elektronicznej (np. medycznej), która jest
    > bez porównania droższa, trudniejsza do naprawy i której też się nie
    > naprawia, bo nikt już tego nie potrafi.

    Producent potrafi, nikt inny nie ma dokumentacji. Takie zycie, to kwestia
    niszowosci a nie ustroju gospodarczego.

    Jak masz jakies zepsute urzadzenie medyczne za $1M to moge w nie
    spojrzec :-) Moze bede tanszy niz taki np. HP (naturalnie niekoniecznie
    bede w to patrzyl osobiscie).

    > W USA juz powstają firmy zajmujące sie odzyskiwaniem metali szlachetnych
    > ze złomowanego sprzętu elektronicznego,

    Juz? Istnialy nascie lat temu. W Polsce zreszta takze - mam znajomego,
    ktory odzyskiwal zloto (chyba tylko). Aczkolwiek chyba teraz zajmuje sie
    czyms innym.
    --
    Krzysztof Halasa