eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzieRe: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
  • Data: 2017-03-16 23:27:27
    Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale kwestia odpowiedzialnosci klienta za niefrasobliwosc podobna.

    W sensie kwoty, to odpowiednio mniejsza.

    > A nie mozna czeku na wyzsza kwote wypisac ?

    Można, ale nie wypłacali (chyba że podpis będzie podobny do tego na
    karcie wzorów, i będą środki na koncie). Do 1000 zł w oddziale oraz do
    300 zł na poczcie - bez sprawdzania czegokolwiek, tylko na podstawie
    blankietu.

    Tak oczywiście było wtedy, gdy tego używałem.

    > Wiecznie nagran nie przechowuja.
    > Choc fotki przy wiekszych transakcjach by mogli.

    W każdym razie, to do banku należy, przynajmniej teoretycznie, dowód, że
    klient zawarł umowę. Nie dokument klienta, ani nie dokument podobny do
    dokumentu klienta, ale konkretna osoba.

    > A tam to samo "dowod nie jest wystarczajacym potwierdzeniem
    > tozsamosci, prosze podac umowione haslo " :-)
    >
    > W sumie ... mozna by jeszcze na odcisk palca.

    Nie jestem pewien, czy umowa może ograniczyć możliwość uznania danej
    osoby za nią samą, jeśli jest obecna osobiście, i posiada dokument
    potwierdzający urzędowo jej tożsamość.

    Bank mógłby znaleźć jakąś wadę dokumentu (np. zdjęcie przedstawiające
    inną osobę, dokument przerobiony itp). Jeśli jednak takiej wady nie
    widzi, to słabo widzę np. możliwość nieuznania oświadczenia woli
    np. w sprawie wypowiedzenia umowy.
    --
    Krzysztof Hałasa