-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!n
ot-for-mail
From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
Date: Thu, 16 Mar 2017 23:49:09 +0100
Organization: NASK - www.nask.pl
Lines: 35
Message-ID: <m...@p...waw.pl>
References: <9...@g...com>
<o9kfnb$s71$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
<o9mh1f$qef$2@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
<oa8cvt$esk$1@node1.news.atman.pl>
<1vp2mtr5cnih1$.1i0b14gk07uqm.dlg@40tude.net>
<1...@4...net> <m...@p...waw.pl>
<58c9859c$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: pippin.nask.net.pl 1489704551 29426 195.187.100.13 (16 Mar 2017 22:49:11
GMT)
X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Mar 2017 22:49:11 +0000 (UTC)
Cancel-Lock: sha1:e1/T5RWAMXAxVesBKgBFN/dMgcU=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:630050
[ ukryj nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
>>Hasło SMS jednak dużo łatwiej poznać.
>
> No nie wiem. Jedno i drugie wymaga przejecia kontroli nad komputerem
> lub telefonem - chyba podobnie skomplikowane.
Hasło SMS można jednak przejąć bez przejęcia kontroli nad telefonem.
Jest wiele metod, które może są trudne, ale nie niemożliwe (i np. dla
specjalisty może to być duuuużo łatwiejsze niż uzyskanie dostępu do
listy papierowych haseł u kogoś np. w domu).
> A moze nie - moze wystarczy namowic klienta na instalacje programu na
> androidzie - gra, horoskop, cokolwiek.
To także. Telefon można też zgubić, lista haseł wymaga już np. włamania
do domu, i znalezienia jej (włamania do sejfu itp).
> A wtedy to IMO bez znaczenia czy pieniadze byly klienta czy banku :-)
Myślę, że to w ogóle bez znaczenia.
> Tylko gdzies tam jeszcze przewija sie haslo, ktore oszusci podali.
> Karygodne zaniedbania banku, czy karygodne zaniedbanie klienta ?
Klient nie jest profesjonalistą, aczkolwiek to słaby argument. Natomiast
silnym argumentem jest to, że klient nie ma wpływu na wybór zabezpieczeń
(w przeciwieństwie do banku), i nawet klient świadomy słabości
zabezpieczeń nie ma nic do powiedzenia (może poza "do widzenia", ale
jeśli wszystkie banki robią to samo, to nie ma praktycznie wyjścia).
W opisywanym przypadku nie znamy też chyba żadnych twardych faktów, poza
ogólnym zarysem.
--
Krzysztof Hałasa
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.17 16:36 J.F.
- 18.03.17 00:42 Marek
- 21.03.17 22:06 Krzysztof Halasa
Najnowsze wątki z tej grupy
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
Najnowsze wątki
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?