eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzieRe: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!n
    ot-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
    Date: Thu, 16 Mar 2017 23:49:09 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    References: <9...@g...com>
    <o9kfnb$s71$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <o9mh1f$qef$2@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <oa8cvt$esk$1@node1.news.atman.pl>
    <1vp2mtr5cnih1$.1i0b14gk07uqm.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net> <m...@p...waw.pl>
    <58c9859c$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1489704551 29426 195.187.100.13 (16 Mar 2017 22:49:11
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Mar 2017 22:49:11 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:e1/T5RWAMXAxVesBKgBFN/dMgcU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:630050
    [ ukryj nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >>Hasło SMS jednak dużo łatwiej poznać.
    >
    > No nie wiem. Jedno i drugie wymaga przejecia kontroli nad komputerem
    > lub telefonem - chyba podobnie skomplikowane.

    Hasło SMS można jednak przejąć bez przejęcia kontroli nad telefonem.
    Jest wiele metod, które może są trudne, ale nie niemożliwe (i np. dla
    specjalisty może to być duuuużo łatwiejsze niż uzyskanie dostępu do
    listy papierowych haseł u kogoś np. w domu).

    > A moze nie - moze wystarczy namowic klienta na instalacje programu na
    > androidzie - gra, horoskop, cokolwiek.

    To także. Telefon można też zgubić, lista haseł wymaga już np. włamania
    do domu, i znalezienia jej (włamania do sejfu itp).

    > A wtedy to IMO bez znaczenia czy pieniadze byly klienta czy banku :-)

    Myślę, że to w ogóle bez znaczenia.

    > Tylko gdzies tam jeszcze przewija sie haslo, ktore oszusci podali.
    > Karygodne zaniedbania banku, czy karygodne zaniedbanie klienta ?

    Klient nie jest profesjonalistą, aczkolwiek to słaby argument. Natomiast
    silnym argumentem jest to, że klient nie ma wpływu na wybór zabezpieczeń
    (w przeciwieństwie do banku), i nawet klient świadomy słabości
    zabezpieczeń nie ma nic do powiedzenia (może poza "do widzenia", ale
    jeśli wszystkie banki robią to samo, to nie ma praktycznie wyjścia).

    W opisywanym przypadku nie znamy też chyba żadnych twardych faktów, poza
    ogólnym zarysem.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1