  • Data: 2008-04-01 21:50:21
    Temat: Re: Które banki są popularne wśró d internautów?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W bardzo prosty: ceną. W przypadku zapłaty "zwykłym" przelewem wysyłka
    > kosztuje u nas 8 zł, natomiast w przypadku zapłaty kartą kredytową lub
    > przelewem online (za oba rodzaje płatności płacimy prowizję serwisowi
    > Platnosci.pl) koszt wysyłki wynosi 9,50 zł.
    >
    > Którą opcję byś wybrał płacąc za książki w naszej księgarni?

    1. uznałbym, że dyskryminujesz płacących kartą płatniczą, bo sposób
    płatności (z góry) nie ma żadnego wpływu na koszt wysyłki, przy przelewie i
    płatności kartą jest taki sam,
    2. pomijając ww. gdybym kupił książkę za 15 zł to koszt wysyłki miałby dla
    mnie znaczenie (1,5 zł to 10% wartości tej książki), ale gdyby wartość
    zakupów wyniosła np. 100 zł to wybrałbym droższą wysyłkę i płatność kartą,
    3. w umowie z aquirerem pewnie masz zapis, że nie powinieneś dyskryminować
    płacących kartami...
    4. jest jednak rozwiązanie, które akceptuje i aquirer i nabywca polega ono
    na tym, że wszystkie ceny są określone dla płacących kartami, a jeżeli ktoś
    zapłaci zwykłym przelewem (nie ma kosztów dla sprzedawcy) to otrzymuje
    rabat np. 2%, zobacz np. www.znak.pl

    w każdym razie zaznaczam, że negatywnie obieram sytuacje kiedy sprzedawca
    przerzuca na mnie koszty płatności kartą, jeżeli są one dla niego zbyt
    wysokie, niewygodne itd...to nie powinien akceptować kart i tyle - przymusu
    nie ma

    pozdr.
    RobertS