eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKtóry bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta? › Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okras'c' klienta?
  • Data: 2009-03-25 09:51:50
    Temat: Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okras'c' klienta?
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 10:00:24 +0100, Sebastian napisał(a):

    > Ostatnia nowelizacja prawa bankowego zakazała takich zapisów? A co z
    > kartami wydanymi wcześniej?

    Prawo bankowe nie ma nic do rzeczy. O sprawie mówi ustawa o EIP, a ściśle
    jej art. 28 ust. 1, zgodnie z którym posiadacza obciążają transakcje
    dokonane przez inne osoby, jeśli im *ujawnił kod identyfikacyjny*.

    IMHO jedynym punktem do dyskusji jest niezachowanie obowiązku
    przechowywania kodu z zachowaniem należytej staranności (art. 16 ust. 1
    pkt 1 ustawy), tj. na ile niedbałość może być zrównana w konsekwencjach z
    "udostępnieniem kodu".

    Wszystkie inne rzeczy, jak skimming, podejrzenie pinu poprzez np.
    rejestrację w kamerach przemysłowych, itd. nie powodują powstania
    odpowiedzialności, o której mowa w art. 28 ust. 1 EIP.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl