eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKtóry bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta? › Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
  • Data: 2009-03-26 16:27:58
    Temat: Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Osiecki pisze:
    > I z tego prepaida w UK dokonywano wyłącznie połączeń na inne nienotowane
    > prepaidy, tak? :) Prawie zawsze jest jakiś ślad po którym można dojść do
    > złodzieja. Owszem, z reguły wymagałoby to zbyt wiele wysiłku i po prostu
    > wtedy bank anuluje transakcję i jest po sprawie - ale nie zmienia to faktu
    > że zdecydowanie trudniej zrobić coś bez śladów w internecie niż IRL.

    Z telefonu można płacić różne rzeczy : jedzenie, bilety itp.

    > Życzę Ci, żebyś się nie zdziwił gdy ktoś sobie zrobi zakupy przy użyciu
    > Twojego PINu.

    Równie dobrze bank może stwierdzić, iż podpis jest posiadacza karty,
    dostaniesz BTE i będziesz odzyskiwał należność przez kilka lat w sądzie.
    Finalnie pewnie wygrasz (znając polskie sądy niekoniecznie :) ), ale
    MOIM ZDANIEM lepiej mieć po prostu konto w normalnym banku, który tego
    typu spory rozstrzyga na korzyść klienta.

    > Z tego co pamiętam, jest zapis że klient odpowiada za transakcje które
    > przeprowadził on lub osoby którym przekazał kartę. Co do spokojnego snu -
    > akurat wiem że Citi nie robi najmniejszych problemów klientom których ktoś
    > próbował okraść transakcjami internetowymi.

    Masz kartę tylko w Citi ?

    > Sugerujesz że wszystkie PINy są trzymane w pliku .txt na pulpicie prezesa
    > banku? :>

    Podpatrzenie PINu + kradzież karty to jednak trochę zachodu jest. A
    równie dobrze może być z tego zerowy zysk. Jakoś nie słyszy się o
    tysiącach takich spraw, więc jednak to chyba jest margines.

    > Widzisz, tak samo ja mogę spokojnie zrezygnować z chipa i PINu, które uważam

    Też tak kiedyś uważałem i stałem na stanowisku, że jak będą chipy i piny
    to rezygnuję z kart. Nie zrezygnowałem i żyję dokładnie tak samo :)

    --
    Mithos