    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    <tg9t5c$12i$1@gioia.aioe.org> <63289c97$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <tgbrsk$1mrf$1@gioia.aioe.org>
    <632b4527$0$561$65785112@news.neostrada.pl>
    <tgfpvm$1hpo$1@gioia.aioe.org>
    <a...@g...com>
    <632b793c$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <tghtbt$vvm$1@gioia.aioe.org> <632c88fb$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    <tgjmhh$t3e$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org>
    <tgju68$442$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org>
    <tgjuuo$bvl$2@gioia.aioe.org>
    Date: Fri, 23 Sep 2022 11:59:48 +0200

    On 2022-09-23, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Niekoniecznie. Możesz sobie założyć konto w odległym i egzotycznym kraju.

    Koniecznie. O ile nie jest to giełda nie podlegająca żadnym regulacjom,
    czy żadnej komisji nadzoru (ale w takiej to strach coś wkładać), to
    takie informacje są raportowane.

    Nawet jak giełda jest na Gibraltarze, czy innej wysepce. :)

    > W przeciwieństwie? To właśnie wymiana w kantorze bankowym
    > jest "na tacy".

    No właśnie nie jest. Nie jest z automatu raportowana, trzeba sobie po to
    "sięgnąć". Tak, US ma od lipca prawo sobie sięgnąć po informacje
    o przepływach na koncie, ale nie ma tu *żadnego* automatyzmu.

    > I?

    I jej wartość dla innych (nie chronionych) jest taka sama jak nasze
    dywagacje tutaj: żadna. Raz się zdarzy US, który to potraktuje jak
    działalność (zwłaszcza jak wykonywane cyklicznie), a raz nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com