eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
  • X-Received: by 10.157.42.168 with SMTP id e37mr1398629otb.14.1471349924018; Tue, 16
    Aug 2016 05:18:44 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.42.168 with SMTP id e37mr1398629otb.14.1471349924018; Tue, 16
    Aug 2016 05:18:44 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!f6no10362442ith.0!news-out.google.com!d68ni29487ith.0!nntp
    .google.com!f6no10362432ith.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroup
    s.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 16 Aug 2016 05:18:43 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <m...@p...waw.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=84.10.46.130;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 84.10.46.130
    References: <nod8br$lja$1@news.agh.edu.pl> <nodkqp$s2$1@dont-email.me>
    <1...@g...com>
    <nog2i4$fab$1@dont-email.me>
    <2...@g...com>
    <noj4jb$qse$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <nokot7$i6j$1@dont-email.me>
    <7...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Tue, 16 Aug 2016 12:18:44 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:625791
    [ ukryj nagłówki ]

    > > Cóż, może i tak jest, w PL karty chip&signature nie dostaniesz,
    > Teoretycznie powinno to być możliwe, z tym że nie widzę w tym wielkiego
    > sensu.

    Poczytałem trochę o tym, dlaczego u wielkiego brata tak robią - wniosek taki, że za
    dużo trzebaby zainwestować w infrastrukturę do sprawdzania PINu online. Nie wiem,
    dlaczego mają jakiś problem z PINem off-line - akurat w modelu akceptacji kart, jaki
    mają w USA, pasuje idealnie.
    Tam bowiem autoryzuje się wszystkie transakcje - tzn. wygląda to w ten sposób, że nie
    ma autoryzacji, przeciągasz kartę i momentalnie zabierasz zakupy, nie musisz czekać
    na zakończenie komunikacji z bankiem.
    Blacklisty kart zastrzeżonych są offline'owe.
    A do tego banki mają systemy analizy transakcji wykrywające skradzione, niezgłoszone
    karty - albo skopiowane.

    > Teoretycznie terminale, którymi posługuje się żywy sprzedawca, nie
    > powinny tak być skonfigurowane. Karta chip&sign -> kwit z miejscem na
    > podpis.
    > Natomiast terminale "bezobsługowe" normalnie odrzucą taką kartę (chyba
    > że np. będzie to terminal bezpinowy i bezpodpisowy).

    Tylko że właśnie kasy tzw. "samoobsługowe" w marketach w PL są takim pośrednim
    rozwiązaniem - niby skanujesz i płacisz sam, ale jakaś osoba z obsługi jest - np.
    jedna na 6 kas (choć np. w auchan 2 na 4 kasy - a kasy tak odwalone że dajcie spokój)
    - i sytuację z wymaganiem podpisu mogłaby od biedy obsłużyć.

    > >> Nikt niczego nie wyrefikuje.
    > >> Zreszta sprzedawcy tez nie ma. Kasy automatyczne.
    > >> Skladasz podpis na terminalu i wychodzisz z zakupami.
    >
    > Bo co tu weryfikować. Podpis to nie jest potwierdzenie tożsamości, tylko
    > potwierdzenie, że klient przeprowadził transakcję.

    Po to na karcie jest "authorized signature" (inna sprawa, czy ktoś je "authorize")
    żeby było podpis z czym porównać - a póki co raczej robi to tylko człowiek - chyba że
    te terminale wysyłają te podpisy do porównania do banku - ew. porównują lokalnie ze
    wzorem podpisu zapisanym na karcie.
    PIN się przecież weryfikuje.
    Więc po co komu podpis, którego się nie sprawdza ? Równie dobrze mogłoby go nie być.

    > >> Od tego maja ubezpieczenie, zeby nie uprzykrzac ludzion zycia.
    >
    > Oj tam, zaraz ubezpieczenie. Tzn. tak też może być, ale tak normalnie,
    > to po prostu fraudów nie jest dużo, i sklep wrzuca je ew. w koszty
    > i tyle.
    >
    > A potem zdjęcie "tych klientów nie obsługujemy", policja, itd.

    To co, fotografują każdego klienta, który płaci ?

    @witek - a jakie to masz te wielke problemy w sklepach w PL z podpisywaniem kwitków ?
    Ja nie podpisywałem chyba od 10 lat, ale chyba średni staż pracy w handlu jest chyba
    większy ? Czy nie ?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1