eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLikwidacja Telepekao i terminyRe: Likwidacja Telepekao i terminy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.on
    et.pl
    From: k...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Likwidacja Telepekao i terminy
    Date: 20 May 2004 13:00:08 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 41
    Message-ID: <4...@n...onet.pl>
    References: <3...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1085050808 9093 213.180.130.18 (20 May 2004 11:00:08
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 20 May 2004 11:00:08 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 172.28.172.213, 192.55.37.194, 192.168.243.41
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:299337
    [ ukryj nagłówki ]

    > On 19 May 2004 11:36:23 +0200, k...@p...onet.pl wrote:
    >
    > >Mnie interesuje bardziej, czy bank ma prawo robić takie manewry.
    > >Umowa wyraźnie mówi, że bank może rozwiązać umowę tylko z ważnych przyczyn,
    > >którymi są: ... (kto ma umowę ten wie).
    >
    > a czy ten katalog jest zamknięty? To znaczy czy np. nie ma tam frazy
    > "w szczególności"? IMHO zamknięcie oddziału jest "ważną przyczyną".

    Lista jest zamknięta (w przypadku rachunku firmowego).

    Są tam cztery punkty, w z których bodajże 3 mówią w praktyce o powodach
    zależnych od klienta banku (np. nieprzestrzeganie regulaminu, brak operacji
    na rachunku przez pół roku, itp.).
    Jedyny punkt (ważna przyczyna), którą można by zastosować to
    [piszę z pamięci] "okoliczności uniemożliwiające dalsze prowadzenie rachunku".

    Pod ten punkt można oczywiście podpiąć prawie wszystko, ale:
    1) Bank w liście kierowanym do klientów nie powołał się na żaden z tych
    punktów, a w myśl umowy powinien.
    2) Jeśli coś jest nieopłacalne, to się podnosi ceny (tabela prowizji i opłat
    nie jest częścią regulaminu/umowy) i działa dalej.
    3) To samo dotyczy zmiany numeru rachunku na zgodny ze standardem IBAN.
    Zmienia się numer i nic poza tym.

    Słowem, bank powinien udowodnić, że nie może dalej prowadzić mojego rachunku.
    Oczywiście tego nie zrobi, bo to nieprawda. Bank może, ale nie chce.
    Wygodniej jest skupić się na jednym produkcie (rzekomo takim samym, a nawet
    lepszym ;-))

    Interesuje minie, do kogo (do jakiej instytucji) można złożyć skargę
    na takie praktyki banku?

    --
    KrzyCz




    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1