    From: Michal_Ko <m...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Limity płatności kartą - ciekawostka
    Date: Wed, 03 Feb 2010 21:31:19 +0100

    xbartx pisze:
    > Zawsze mamy dolny limit, typu więcej niż 10/20 pln, zazwyczaj. Będą
    > niedawno w sklepie meblowym zauważyłem coś takiego:
    > "Płatność kartą *do* 999 pln"
    >
    > Jak dla mnie nowość i ciekawostka, jakby nie patrzeć.

    No jakby nie patrzeć, to w sumie bardziej sensowne niż "dolne" limity-
    prowizja procentowa przy "dużych" płatnościach zaczyna już poważnie
    boleć a przy małych niekoniecznie. Lub inaczej: małe płatności mają
    widocznie stosunkowo wyższą marżę.

    Inne przykłady to: salon samochodowy (samochodu kartą nie kupisz- no
    chyba, że za porozumieniem dopłacisz 2-3% kwoty za autoryzację, a
    zaliczkę czy za przegląd w serwisie spokojnie kartą przyjmą.)

    Kiedy zakładalem instalację LPG za 3300zł, gość bardzo kręcił nosem na
    płatność kartą, za to na przeglądach za 160zł problemu żadnego nie ma,
    wręcz zachęcał do karcianych płatności.

    Sklepy komputerowe to kolejna tego typu branża- tam gdzie jest najtaniej
    raczej kartą za droższy sprzęt nie zapłacisz (albo każą dopłacić
    prowizję), za to kupując jakąs bzdurę za 30zł (np. słuchawki) machną
    ręką i policzą rzecz jasna 30zł a nie 30,90zł

    A na ile jest to zgodne z ich umowami z agentem, to zupełnie inna kwestia...

    Michał