eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLista Visa CashBack a rzeczywistość.Re: Lista Visa CashBack a rzeczywistość.
  • Data: 2012-10-22 19:56:50
    Temat: Re: Lista Visa CashBack a rzeczywistość.
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Kamil Jońca pisze:

    >> Przykład jest nieadekwatny, bo w tym konkretnym wątku rozmawiamy o
    >> konkretnym błędzie w implementacji. Nie przekonasz mnie, że jakakolwiek
    >> specyfikacja kazała informatykom celowo nie odróżniać wypłaty od zapłaty.
    >
    > A dlaczego? Może na początku nie odróżniali "sprzedaży" od
    > "sprzedaży+cashback" bo nie było to do niczego potrzebne.

    Są to dwie różne operacje i to wystarczy. Bank powinien dysponować pełną
    wiedzą, choćby na wypadek, gdyby klient złożył reklamację.

    A ja nie wyobrażam sobie, że kodując cokolwiek mógłbym nie odróżnić
    różnych możliwych przypadków. Jasne wyodrębnienie wszystkich możliwych
    sytuacji wejściowych jest podstawą przejrzystego i łatwo modyfikowalnego
    algorytmu.
    Z tym że ja programowałem w czasach, gdy się liczyło bajty, więc moje
    podejście jest zapewne mocno niewspółczesne... Kto by się dziś
    przejmował takimi bzdetami...

    > (Bo jeśli się nie nalicza opłat za np. CB to po co rozróżniać?)

    Choćby po to, żeby debuggowanie się udało. A testy, które nie
    uwzględniają różnych możliwych sytuacji to po prostu złe testy są...

    > I tak zostało, bo stwierdzono że dla paru świrów z pbb nie opłaca się
    > modyfikować systemu.

    To być może. System nie został zmodyfikowany i już nie zostanie. Ja
    jednak twierdzę, że on od początku źle był zaprojektowany. Nawet jak
    jeszcze nie było potrzeby rozróżniania, to system wewnętrznie
    powinienbył rozróżniać.

    W zasadzie jedynym rozsądnym powodem nierozróżniania może być fakt, że
    kiedyś w ogóle nie było takiej usługi, więc nie było takiej możliwej
    sytuacji. Jak usługę nową wymyślono, to programiści poszli na łatwiznę i
    zamiast dodać pełną obsługę nowej sytuacji, po prostu dodali swego
    rodzaju protezę - czyli sprowadzili nowy przypadek do przypadku już
    rozwiązanego, tracąc po drodze pewne dane. W starych systemach takie
    rakowe narośla często się pojawiają, a potem są przyczyną problemów - bo
    "ktoś czegoś nie przewidział".

    --
    MiCHA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1