eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLista Visa CashBack a rzeczywistość.Re: Lista Visa CashBack a rzeczywistość.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lista Visa CashBack a rzeczywistość.
    Date: Mon, 22 Oct 2012 19:56:50 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <k641d3$ssu$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <k5tl2j$fni$1@node2.news.atman.pl> <k5utab$d21$1@host.amsnet.pl>
    <8...@a...kjonca> <k61dvq$npv$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@a...kjonca> <k61hc5$t1f$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@a...kjonca> <k61sqa$fbm$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@a...kjonca> <k62qvf$toa$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@a...kjonca> <k636rb$h3q$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@a...kjonca>
    NNTP-Posting-Host: mail.micha.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1350928611 29598 62.121.65.221 (22 Oct 2012 17:56:51
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Oct 2012 17:56:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.8.1.24) Gecko/20100411
    Thunderbird/2.0.0.24 Mnenhy/0.7.5.0
    In-Reply-To: <8...@a...kjonca>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:581175
    [ ukryj nagłówki ]

    Kamil Jońca pisze:

    >> Przykład jest nieadekwatny, bo w tym konkretnym wątku rozmawiamy o
    >> konkretnym błędzie w implementacji. Nie przekonasz mnie, że jakakolwiek
    >> specyfikacja kazała informatykom celowo nie odróżniać wypłaty od zapłaty.
    >
    > A dlaczego? Może na początku nie odróżniali "sprzedaży" od
    > "sprzedaży+cashback" bo nie było to do niczego potrzebne.

    Są to dwie różne operacje i to wystarczy. Bank powinien dysponować pełną
    wiedzą, choćby na wypadek, gdyby klient złożył reklamację.

    A ja nie wyobrażam sobie, że kodując cokolwiek mógłbym nie odróżnić
    różnych możliwych przypadków. Jasne wyodrębnienie wszystkich możliwych
    sytuacji wejściowych jest podstawą przejrzystego i łatwo modyfikowalnego
    algorytmu.
    Z tym że ja programowałem w czasach, gdy się liczyło bajty, więc moje
    podejście jest zapewne mocno niewspółczesne... Kto by się dziś
    przejmował takimi bzdetami...

    > (Bo jeśli się nie nalicza opłat za np. CB to po co rozróżniać?)

    Choćby po to, żeby debuggowanie się udało. A testy, które nie
    uwzględniają różnych możliwych sytuacji to po prostu złe testy są...

    > I tak zostało, bo stwierdzono że dla paru świrów z pbb nie opłaca się
    > modyfikować systemu.

    To być może. System nie został zmodyfikowany i już nie zostanie. Ja
    jednak twierdzę, że on od początku źle był zaprojektowany. Nawet jak
    jeszcze nie było potrzeby rozróżniania, to system wewnętrznie
    powinienbył rozróżniać.

    W zasadzie jedynym rozsądnym powodem nierozróżniania może być fakt, że
    kiedyś w ogóle nie było takiej usługi, więc nie było takiej możliwej
    sytuacji. Jak usługę nową wymyślono, to programiści poszli na łatwiznę i
    zamiast dodać pełną obsługę nowej sytuacji, po prostu dodali swego
    rodzaju protezę - czyli sprowadzili nowy przypadek do przypadku już
    rozwiązanego, tracąc po drodze pewne dane. W starych systemach takie
    rakowe narośla często się pojawiają, a potem są przyczyną problemów - bo
    "ktoś czegoś nie przewidział".

    --
    MiCHA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1