    From: "Szymon" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lokata 8% BZ WBK - do kiedy?
    Date: Wed, 31 Dec 2008 07:44:47 +0100

    > Jest to podyktowane w głównej mierze znaczącymi obawami klientów
    > Multibanku,
    > że klienci mBanku po prostu im je popsują ;) Nie ukrywajmy, że
    > statystycznie
    > rzecz biorąc wpłatomaty Multi psują się znacznie rzadziej niż ma to
    > miejsce
    > w przypadku BRE. Gdzie szukać przyczyny - w głowach i inteligencji
    > klientów
    > (coponiektórych) :)

    Tylko jaki sens by te banki konkurowały ze sobą?

    > komórkowej.
    >
    > Zlikwidować, bądź znacząco poprawić ofertę (np. wrócić do korzeni, co jak
    > co
    > ale oferta na początku działalności mBank Mobile była cacy). Oczywiście na
    > jedno ani drugie chyba w najbliższej przyszłości nie ma co liczyć.

    Nie jest łatwo zlikwidować. Nie odetniesz nagle iluś tam klientów, którzy
    mają zasilone konto, bo choćby jak im zrekompensujesz straty? Poza tym jako
    operator wirtualny mają pewnie umowę (z Plusem?) na wiele lat, bo to nie
    jest biznes, gdzie można zawrzeć umowę na 2 miesiące z 14-dniowym
    wypowiedzeniem.
    Obecnie nie ma szans by ta telefonia była konkurencyjna, gdyż nie ma własnej
    sieci i oby jakiś dureń nie wymyślił tylko, aby ją budować. To są dopiero
    koszta. Niestety tak działając nie ma szans na konkurencyjność - zauważ, że
    żaden operator wirtualny nie ma ciekawej oferty w stosunku do 3 gigantów
    (oczywiście myślę o połączeniach wewnątrzsieciowych).

    > wodotrysków jest już
    >
    > Czemu?

    Bo opierał się na WIBORZe, a ten jest w okolicach 5-6%. Poza tym weszli w
    projekty, z których się bardzo trudno wycofać.

    > Wrócić do korzeni, zmienić podejście do klienta, zachować pewne elementy
    > "nowej" strategii biznesowej, zmodyfikować pewne procedury i będzie cacy -
    > koszty można ograniczyć i dać ludziom to czego naprawdę im trzeba.

    hehe... to trochę bardziej skomplikowane.