  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Lokata 8% BZ WBK - do kiedy?
    Date: 31 Dec 2008 09:59:11 +0100

    On 2008-12-31, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Po pierwsze mBank od dawna proponował SFI jako "miejsce dla poważnych
    > inwestycji" - cytat z ich strony. "Inwestowanie w fundusze - proste, wygodne
    > i KORZYSTNE!" - kolejny cytat. I jeszcze jeden: "Osiągaj atrakcyjne zyski z
    > kapitału, WYŻSZE niż oprocentowanie lokaty bankowej".

    No i ja osiągam.

    > Zatrudniał "ekspertów" i część osób uwierzyła, po czym stracili znaczną
    > część dorobku swojego życia.

    Żaden ekspert nie doradzał w który fundusz _konkretnie_ inwestować.

    > trzymali nadal generując kolejne straty. A teraz pytanie za 100 pkt:
    > Jak to wpłynęło na wizerunek banku i zaufanie klientów do niego?

    Ktoś nie rozumie z czego korzysta, a potem obwinia innych. Podobnie było
    z opcjami walutowymi w firmach. Rozsądnie wykorzystane _eliminują_
    ryzyko walutowe, ale się przedsiębiorcy skusili na hasła "złotówka
    zawsze będzie się wzmacniać, bo jesteśmy zajebistą gospodarką"
    i polecieli w instrumenty spekulacyjne. No i teraz jest płacz i lament
    że banki złe.

    > Osobiście znam ludzi, którzy stracili kilka tysięcy, widziałem na oczy
    > takich, którzy stracili kilkaset tysięcy na funduszach. Jesteś pewien, że
    > dla nich SFI to było błogosławieństwo? I jeszcze bez opłat...

    O jak rany. Jak ktoś nie ma pojęcia o instrumentach finansowych, to
    niech się nie bierze za to. Ja na funduszach _teraz_ jestem na plusie
    i dalej idę do przodu mimo szalejącej bessy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl