    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    Date: Tue, 06 Dec 2011 10:01:45 +0100

    On Mon, 5 Dec 2011 11:43:02 -0800 (PST), Clegan <c...@g...com>
    wrote:

    >Pytam ponownie: w którym miejscu umowa/przepis mówi, że bank
    >gwarantuje 100% pokrycie ?

    Rozdział 2, par. 5 - już cytowałem ("rachunek płatny na każde
    żądanie")

    >Znaczy się kredytów hipotecznych niet, kredytów powyżej 1 roku
    >zasadniczo też niet. Gratuluję. Rozłożyłeś gospodarkę.

    nie przyszło Ci do głowy, że ktoś może chcieć pożyczyć na ten cel
    swoje zaoszczędzone pieniądze? Wierzę, że nie przyszło, ale przecież
    ja już o tym pisałem w tym wątku wielokrotnie.

    ?

    >Czyli inflacją jest każde zwiększenie ilości pieniądza w obiegu ?

    nie. Zwiększenie ilości pieniądza w obiegu kończy się inflacją (lub -
    w przypadku, gdy zwiększenie jest niewielkie - ceny pozostają na
    stałym poziomie zamiast spadać naturalnie wskutek postępu techniki i
    metod produkcji).

    >Pieniądz to też towar - zakazywanie jego kreacji jest jak zakazywanie
    >produkcji komputerów, bo ich wartość się zmniejsza (skoro liczba
    >komputerów rośnie).

    nie rozumiem Cię.
    Ja nie używam komputerów jako pieniądza. Ty używasz? A może znasz
    kogoś, kto ich w tym celu używa?

    >Nie rozumiem zdania - nie da się pożyczać bez lokat, bo lokaty są
    >podstawą kredytów. Przecież banki same z siebie ich nie robią.

    Już wyjaśniam. Ty stwierdziłeś, że konieczność transportu pieniądza
    między bankami wynikająca (załóżmy, że tak jest) z pełnej rezerwy jest
    zbyt kosztowna.
    Ja na to odpowiedziałem, że przy częściowej rezerwie ten koszt jest
    także (i dodam: nie jest proporcjonalny do kwot), więc zapytałem czy
    może sądziesz, że należy w ogóle zrezygnować z rezerwy obowiązkowej.
    Odpadnie koszt transportu, a banki będą mogły pożyczać, ile zechcą
    (niezależnie od kwot, jakie im powierzono).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski