  • Data: 2004-09-05 21:23:09
    Temat: Re: Lokaty - kilka pytań
    Od: "Bogdan B." <g...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

    Renata Gołębiowska wrote:
    > Mam jeszcze pytanie: co znaczy rentowność minimalna, średnia,
    > maksymalna (za tabelką na stronie:
    > http://www.money.pl/pieniadze/bony/przetargi/ )?
    > Czy min. i max. to min. i max. odsetki zaproponowane przez kupujących,
    > a średnia to rentowność jaką mają wszyscy, kt. kupili bony?

    Jak jest liczona średnia rentowność nie wiem - to jest chyba jakaś średnia
    ważona, bo zlecenia mogą być na różne kwoty.
    A rentowności min i max (czemu odpowiadają odpowiednio ceny max i min) to są
    faktycznie najniższa i najwyższa rentowność dla przyjętych ofert. Bony to są
    papiery z dyskontem a przetarg wygląda tak że najpierw MF przyjmuje oferty z
    najwyższą ceną a potem pozostałe z malejącą ceną aż uzbiera tyle ile chce
    kupić.
    Jeżeli przeliczasz ceny na rentowności pamiętaj o roku 360 dni.

    Bogdan B.