    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Longterm inwestowanie w akcje
    Date: Wed, 16 Mar 2011 10:38:29 +0100

    skippy wrote:

    > Nie, proszę Cię najpierw o odpowiedź na moje.
    >
    > Raz piszezsz, że u nas to niemożliwe, teraz że było 2007-2009.
    >
    > Kompletnie nie wiem jak z Tobą rozmawiać.
    >
    > Zresztą chyba wyczułeś intencję pytania, więc odpowiem za Ciebie:\
    >
    > Stawiasz tezy:
    > 1) w PL poważne załamnie rynku jest niemożliwe, bo gospodarka dopiero
    > zaczyna się rozwijać
    > 2) w Japonii było możliwe, ponieważ gospodarka jest bardzo rozwinięta.
    >
    > Dla mnie jest jasne, że jeśli stawiasz tezę 2) to tym samym dopuszczasz
    > tego typu załamanie w gospodarkach USA, Niemiec itp.

> [...]

    Ale Ty jesteś uparty. Chodzi o spadki przez 20 lat. Jedno pokolenie. Jak na
    razie. To się stało w Polsce? Z wyjątkowego przypadku giełdy japońskiej
    robisz regułę. Policz medianę wszystkich giełd czyli odrzuć wartości skrajne
    i policz średnią. Jaki będzie wynik? Rozważania są bardziej niż
    fantastyczne. Ty potrafisz zdiagnozować zmianę trendu najpóźniej po
    tygodniu. Dlaczego zakładasz, że jesteś taki wyjątkowy? Czytałem, że to
    Japończycy wymyślili pierwsi giełdę jako organizacje handlu i kontrakt jako
    zabezpieczenie pozycji. Kontrakt jako narzędzie do zabezpieczania pozycji
    jest znany od dziesiątków lat. Myślisz, że w Japonii nie umieją z tego
    korzystać? Wścieka Cię, że inwestują Twoje pieniądze wbrew Twojej woli.
    Rozumiem to. Zamiast podpierać się giełdami w Japonii sugerowałbym Ci
    przeanalizowanie definicji własności i ponowne przyjrzenie się czy pieniądze
    w OFE spełniają to kryterium. Może jak dojdziesz do wniosku, że to nie są
    Twoje pieniądze to ciśnienie Ci spadnie. Sprawa nie jest w tym czy giełdy
    będą spadać czy rosnąć. Choć inflacja i postęp technologiczny oraz skończona
    ilość surowców wskazywałoby na ciągły wzrost kursów. Mnie się zdaje, ze zbyt
    łatwo uwierzyłeś w to, ze jakiś polityk powiedział, że w OFE są Twoje
    pieniądze. Choć to nie jest prawda co potwierdził częściowo Trybunał
    Konstytucyjny. OFE to nie są Twoje pieniądze.