    From: "Gall" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas - dziadostwo
    Date: Mon, 16 Dec 2002 22:32:34 +0100

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4224.00000023.3dfd85dc@newsgate.onet.pl...
    > Tu nie rozumiem. To bank ustala w którym momencie pobierana jest opłata za
    > prowadzenie rachunku.

    Oczywiście - masz rację, pod warunkiem że wynika to z umowy, regulaminu czy
    innego dokumentu który jest wiążący dla obu stron.

    > Czy jak płacisz za mieszkanie (nawet wynajem) to dopiero po miesiącu od
    > zamieszkania?. Rachunek telefoniczny - po miesiącu od założenia? Opłatę za
    > kablówkę - także po miesiącu od założenia?

    Pomyśl - za wszystkie te świadczenia płacisz w ustalonym czasie, ale
    najczęściej proporcjonalnie do okresu użytkowania. Jeśli czynsz miesięczny
    wynosi np.500 zł i masz go zapłacić 10 a mieszkasz od 1 to nie płacisz za
    cały miesiąc a tylko za okres zamieszkania (czyli 1/3 czynszu) Natomiast
    telefon i kablówka nie są dobrymi przykładami bo tam abonament płaci się z
    góry.

    > Zastanów się. Każdy ma jakieś terminy płatności i akceptujesz je przy
    > podpisaniu umowy. W przypadku Lukasa jest to pierwszy dzień miesiąca. Do
    > pobrania opłaty musi tutaj wziąć pod uwagę średnie saldo miesięczne, także
    > wyliczyć je musi nawet choćbyś miał konto otwarte jeden dzień.

    Możesz podać w jakim dokumencie jest to zawarte? Wszelkie tego rodzaju
    działania muszą mieć podstawę prawną. Ja natomiast nigdzie nie znalazłem
    zapisu że opłatę pobiera się niezależnie od czasu użytkowania konta w pełnej
    wysokości na koniec miesiąca kalendarzowego.