    From: "S.T." <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: MBANK - tragedia ! [dlugie]
    Date: 13 May 2005 20:36:02 +0200

    > mamy wraz z zona zwykly kredyt w mbanku (mamy tam rowniez ekonto)
    > splacam go "w miare" sumiennie - tj 2 lub 3 razy zdarzyly sie poslizgi
    > w splacie - jednak opoznienie nie bylo dluzsze niz 3 tyg.

    Do Twojej wiadomości § 19.7. Regulaminu kredytu:
    Niepokrycie przez Kredytobiorcę powstałego zadłużenia przeterminowanego
    w ciągu 5_dni_roboczych, jest traktowane jako naruszenie warunków Umowy
    kredytu, co skutkuje podjęciem przez mBank działań upominawczych
    z wypowiedzeniem Umowy kredytu włącznie.

    > Za kazym razem mbank - przysylal po 2 monity (dla mnie i zony), 2 razy
    > zdazylo sie ze przyslal 4 takie same monity - za kazdy monit liczyl
    > sobie po 15 PLN

    Policzmy (1x2+2x4)x15=150

    > naliczali sobie rowniez jakies monity telefoniczne w sumie 8
    > sztuk w cenie po 2 PLN za sztuke, ktorych ja jak i moja zona
    > nie doswiadczylismy,

    8x2=16 +do sprawdzenia na jaki(e) nr tel. szły te monity

    > dodatkowo oczywiscie naliczal sobie drakonskie odsetki

    35% w skali roku od kwot niespłaconych w terminie

    > W sumie koszty powiadomien zwielokrotnianych po kilka razy tej
    > samet tresci , wyimaginowanych monitow telefonicznych, i karnych odsetek
    > za w sumie 3 x po 3 tyg. poslizgu przekroczyly kwote 1000,00 (tysiac
    > nowych polskich) czyli 1/4 calego kredytu.

    policzmy 1000-150-16=834 zł odsetek
    Załózmy dla uproszczenia, że niesłusznie policzyli
    jako przeterminowany cały kredyt z odsetkami, powiedzmy że 5000.
    5000x35%/365=4.80 zł odsetek dziennie.
    Żeby się nazbierało ponad 8 stów odsetek
    to musiałbyś nic nie płacić przez jakieś pół roku,
    a nie cirka 60 dni.

    Wnioski:

    -Albo mBank rżnie Cię okrutnie, gorzej niż Prowident itp.,
    wtedy walcz, pisz do rzecznika, do prasy, podaj do sądu, itd.

    -Albo koloryzujesz, wybielasz siebie, oczerniasz bank,
    pomijasz istotne fakty ... jednym słowem łżesz.