eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMa terminal, a odmawia przyjęcia karty - co robić?Re: Ma terminal, a odmawia przyjęcia karty - co robić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!
    not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ma terminal, a odmawia przyjęcia karty - co robić?
    Date: Wed, 22 Feb 2006 22:26:21 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 57
    Message-ID: <m...@d...localdomain>
    References: <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cpo8.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1140643672 13703 83.31.220.8 (22 Feb 2006 21:27:52 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Feb 2006 21:27:52 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:dA4uAFyLEZN0Ne3+fViSe8wgf8M=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:378408
    [ ukryj nagłówki ]

    r...@o...pl writes:

    > Chciałbym dokonać zakupu biletów lotniczych w pewnym biurze turystycznym i
    > zapłacić za nie kartą płatniczą Maestro (z Pekao SA). Kwota jest dość
    > duża, bo
    > wybieram się daleko i nie sam. Sprzedawca ma terminal do kart, ale uporczywie
    > odmawia przyjęcia płatności kartą płatniczą: tylko "karta kredytowa", ew.
    > przelew lub gotówka. Prawdę mówiąc trochę mnie to dziwi, bo wydawało mi
    > się, że
    > z punktu widzenia sprzedającego płatność kartą typu Maestro gwarantuje
    > większe
    > bezpieczeństwo itp. niż przy płatności kredytówką, ale rozmowa z nimi
    > jest jak z
    > osłem - opowiadają jakieś farmazony o "systemie", który rzekomo akceptuje
    > tylko
    > karty "kredytowe".

    Mozliwe ze po prostu tak maja. Kiedys, jak ktos nie mial telefonu,
    to byl standard (ew. "zelazko" zamiast elektronicznego terminala).

    Nie jest istotne czy karta jest kredytowa, tylko czy jest off-line
    (czy ma wypukly numer itd. oraz czy ma odpowiedni "service code").

    > Czy w takiej sytuacji można coś poradzić na niezrozumiały (dla mnie wręcz
    > absurdalny - przecież jeśli płacę Maestrem, to "na żywo" mają zdjęte
    > pieniądze z
    > mojego konta) upór sprzedawcy?

    Mozliwe ze w istocie jest zupelnie inaczej.
    "na zywo" to nigdy pieniadze nie sa zdjete z konta, chyba ze to jakis
    bankomat rozliczajacy (a nie tylko blokujacy) on-line.

    > Zeby było ciekawiej, przy płatności przelewem nie uznają kwitu z banku z
    > pieczątką itp. o dokonanym przelewie - bilet wydają dopiero po wpłynięciu
    > kasy
    > na ich konto

    To normalne, kwit z banku nie jest dla kontrahenta, mi tez nikt
    np. sprzetu nie da w zamian za jakis kwit.

    Biuro linii lotniczej tez Ci biletow nie da w zamian za kwit, a oni
    moga chyba nieco latwiej je anulowac (tak jak przy problemach z karta).

    > (albo i nie wydają - skąd ja mam wiedzieć, czy w takiej sytuacji po
    > prostu nie wezmą pieniędzy i się wypną?).

    Tyle ze oni maja siedzibe itd. - wiadomo do kogo przyjsc. Jesli zadna
    ze stron nie wierzy drugiej to chyba sprawe zalatwi gotowka.

    > Płatność gotówką, to dla mnie ostateczność - ta metoda jest dla mnie chyba
    > najmniej bezpieczna - ?

    Zalezy jak daleko masz z banku do biura, i jaka to kwota. Placac
    gotowka (albo przelewem) za bilety mozna zwykle uzyskac kilkuprocentowy
    rabat, ale jesli to jest najtansze biuro to moze jest juz wliczony.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1