    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Ma to ten MFW szmal czy nie ma ?.
    Date: Sun, 29 Jan 2012 11:22:36 +0100

    A. Filip wrote:

    > Rozmawiamy w tym przypadku o konkretnej kwestii której rozwiązanie ma
    > o dziwo sens ale z punktów siedzenia Rostowskiego i Tuska, ich
    > priorytetu "wyłgania się" od przekroczenia przez zadłużenie 55% PKB.

    Z tego wynika, że wolałbyś by zadłużenie przekroczyło jawnie 55% PKB. Co by
    na tym stracił Tusk i Rostowski? Co Ty byś na tym zyskał?

    > A to że ja uważam że "nie było warto" za cenę paru miliardów PLN obniżać
    > prestiż i powagę NBP to znacznie więcej niż moje zdanie ale nie "jedynie
    > słuszna" opinia. Po kiegoś wuja NBP miał być "niezależny".

    Jak można myśleć, że NBP jest niezależny gdy całe jego kierownictwo
    wybierane jest przez polityków? O niezależności NBP można mówić i pisać w
    gazetach ale nie można myśleć, że to prawda.

    Gadanie o niezależności to znów jakaś ogólna hipnoza. NBP ma być niezależny
    od czego/kogo? To komu/czemu ma służyć? To skąd brać prezesa i radę? Nie ma
    państwowych niezależnych instytucji i nigdy nie będzie. Niezależna
    instytucja państwowa to takie perpetuum mobile. Dobry temat do gadania w tv.

    NBP jest niezależny od ludzi, którzy podzielają Twoja opinię. Ale taka
    niezależność ci nie odpowiada. Chciałbyś by był niezależny od Twoich
    przeciwników i zrobił tak jak Ty myślisz, że powinien. Wtedy byłby
    prawdziwie niezależny.