    From: "Marcin" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Małe podsumowanie:
    Date: Mon, 13 Jul 2009 05:58:22 +0000 (UTC)

    k...@p...onet.pl napisał(a):

    > Najpierw kilka zdań wyjaśnienia:
    > <Jak można wdepnąć w Provident więcej niż jeden raz?> - otóż można, i wcale nie
    >
    > przez <burżujski kaprys?, lecz wręcz przeciwnie: biedakowi bank nie chciał
    > pożyczyć nawet 2000 zł, a jak zechciał to zażądał tylu zaświadczeń że można
    > było zwariować. A Provident pożyczył na słowo - raz, drugi, trzeci. Oczywiście
    > pożyczka była znacznie droższa; ale była.

    Widac nie zalezalo Ci na tanszej pozyczce.
    Banki customer finance, daja takie kwoty na dowod :))) Moze teraz troszke trudniej
    jest dostac taka
    pozyczke (choc nie jest to niemozliwe), ale jak piszesz brales pozyczke jakis czas
    temu, a w czasie
    "boom u pozyczkowego" banki dawaly pieniadze na prawo i lewo zaledwie na postawie
    raportu z
    BIKu i czasem tel. do procodawcy.

    > Dopiero dzięki moim przedpiszcom zorientowałem się, że realny procent w
    > Providencie jest tak wysoki dzięki sprzedawaniu tzw <obsługi domowej>.
    > Przedstawiciele Providentu informują wprawdzie o możliwości spłacania
    > przelewami, ale - o ile dobrze pamiętam (a zdaje mi się że dobrze) - nie
    > informują, że wówczas koszt pożyczki będzie znacznie mniejszy. W tej sytuacji
    > pożyczkobiorca jest przekonany, że forma spłaty jest obojętna, a że pieniędzy
    > pilnie potrzebuje...

    Zasady w Providencie sa proste i nie wiem jak ktos kogos moze oszukac :))) Nikt Ci
    pistoletu do
    glowy nie przykaladal, masz czarno na bialym napisane ile co kosztuje. Podpisales
    teraz placz.

    A tajemnica nie jest istnieje pozyczka domowa i na przelew

    Chocby www.provident.pl czy infolinia 0801 ...
    Wiadomo, ze rep bedzie chcial sprzedac pozyczke w domu, bo z tego ma kase. Tak samo
    jest w
    bankach, nie znasz oferty, bank da tobie wszystko co najdrozsze, obdarujac cie
    tysiacami pakietami
    ubezpieczen, oczywiscie nie potrzebnych, ale bankowiec ma wyzsza prowizje do wypalty
    :)))

    > O tym wszystkim nie wiedziałem miesiąc temu, kiedy odmówiłem spłacania na ręce
    > inkasenta i zażądałem podania konta do przelewów. Wielce zdziwiłem się odmową
    > Providentu - przecież powinno być im obojętne jak wpłyną do nich pieniądze!
    > Rozumiem teraz że boją się, iż odmówię dalszego opłacania <obsługi domowej> -
    > mimo iż nic o tym nie napomknąłem (ba - nawet o tym nie wiedziałem) i miałem
    > zamiar spłacąc tyle ile było przewidziane w umowie.
    > I tak rzeczywiście zrobię!

    A w banku tez odmowisz splat ?

    Od razu BIK (zerowe szanse na kredyt nastepnym razem) windykacja, BTE, komornik i te
    sprawy :))

    Podpisales umowe na pozyczke domowa !!!! Pozyczka na okreslony okres, splacisz,
    nastepna
    wezmiesz sobie z obsluga przez przelew :)))

    > Provident chwalił mnie jako dobrego klienta i przysyłał kolejne oferty
    > pożyczki - a mimo to nie chciał ustąpić mi w takim drobiazgu (mimo iż nie
    > występowałem o anulowanie dalszych opłat za <obsługę domową>. Więc i ja nie
    > ustąpię.
    > K.S.

    Podpisales co podpisales ......

    > A główną przyczyną mojego żądania numeru konta było dostateczne już oswojenie
    > się z bankowością internetową - przelew bankowy via internet zajmuje mi z 15
    > sekund, a spotkania z inkasentem są często kłopotliwe (no i podsuwa mi jakieś
    > idiotyczne papierki do podpisu, mimo że to ja przecież płacę).

    Bez bankowosci internetowej tak samo moglbys splacac raty, idziesz do banku ustalasz
    zlecenie
    stale zlecenie co tydzien i po bolu, nie musisz juz o tym pamietac, bank sam swoje
    zrobi co ma
    zrobic :)))

    A tak na koniec, nie jestem zadnym obronca providenta. Skoro taka firma istnieje, ma
    klientow,
    znaczy, ze jest zapotrzebowanie na takie uslugi i niech sobie dzialaja, a kazdy
    czlowiek sam sobie
    musi odpowiedziec, czy chce wziac tam pozyczke, czy udac sie do banku, a moze od
    sasiada lub
    rodziny pozyczyc.

    PS Numer konta dostaniesz, jak nie bedziesz spalacal pozyczki, trafi to do windykacji
    i sami przysla
    w liscie numer konta na ktory trzeba wpalacic zalegla kwote. Minie okolo 6-12
    miesiecy zamin to
    przysla :)) Oczywiscie bez odsetek, wiec jak chcesz zrob sobie "wakacje kredytowe"

    Pozdr,