  • Data: 2010-12-10 00:23:21
    Temat: Re: Mały test karty internetowej BZWBK
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Jacek Osiecki" s...@t...ceti.pl

    > Karta wyłącznie do internetu (no dobra, może jeszcze do rezerwowania hotelu,
    > byle potem nie chcieli jej obejrzeć ;) - numer karty, data ważności, CVV2.

    IMO w necie są obrazki. ;) Można pokazać na monitorze, można wydrukować... ;)

    > Kartę zakłada się całkowicie automatycznie - żadnych telefonów, potwierdzeń,
    > sprawdzania danych. Pierwszy raz widzę by założenie karty było tak ekspresowe
    > i bezbolesne - w zasadzie można by spokojnie założyć, doładować i nią
    > zapłacić będąc w trakcie zakupów w jakimś sklepie internetowym :)

    Ja czasami (raczej zwykle) takie zakupy robię tygodniami. :)

    > Ach właśnie - cvv2 wysyłany osobno, SMSem - więc trzeba podać nr telefonu.
    > Na początku nie doszedł, ale po chwili wysłali kolejny raz i już mogłem
    > korzystać z dobrodziejstw nowej zabawki.

    U mnie było bez problemowo.

> [...]
    > obejrzeć system online. Banalnie prosty, bo i cóż tu potrzeba - lista kart,
    > historia transakcji, informacje, doładowanie karty. O doładowaniu jeszcze
    > będzie nieco dalej ;)
    > Z ciekawostek - porządna lista zdarzeń systemowych. Są wszystkie udane i
    > nieudane logowania, zmiany haseł, nawet informacja o wysłaniu CVV2 SMSem.
    > Wszędzie (poza, rzecz jasna, SMSami) podany adres IP. Nieco irytuje
    > rekordowo krótki timeout po którym się jest wylogowywanym - chyba coś
    > poniżej 5 minut... Nie wiem po co, skoro tak naprawdę niewiele można

    Po co Ci więcej czasu? Imo jedna minuta to dostatecznie długo. :)

    > Pooglądałem, wyszedłem z systemu, zapomniałem. Minęły ze 2 tygodnie... i sobie
    > przypomniałem o karcie ;) Zalogowałem się do systemu - a tam już czekało 99zł
    > (do testów przyznano 100zł, ale koszt karty to 1zł). Ale dziś spojrzałem na
    > historię transakcji i niespodzianka - opłata za kartę skorygowana, więc
    > prezent wyniósł pełne 100zł :)

    U mnie też jest korekta. :)
    Teraz karta nabiera sensu. :)
    (nie konkretnie ta, z setką wiśni, ale taka w ogóle)

    > Podsumowując: fajny produkt, prosty i łatwy w użyciu, bezpieczny o tyle że
    > jest to prepaid i bez specjalnych starań raczej nie uda się nim zadłużyć ;)
    > Z wad - limity: maksymalna kwota transakcji 500zł, maksimum wydatków
    > rocznych 10000zł... Ten drugi limit w sumie nie wiem do czego - pewnie chodzi
    > o to by zapobiec praniu pieniędzy. Inna sprawa, że jeśli ktoś będzie robił

    Pralnie ulokowane są w innych miejscach. :) Na przykład:

    () Masz trefny szmal z dopalaczy. :)
    Jeśli kupisz Ferrari, ściągniesz na siebie uwagę...

    () Ale jeśli założysz fundację... No... Nie Ty osobiście, ale ktoś, komu ufasz...
    I wpłacisz tam anonimowo milion złotych zarobionych na handlu tymi narkotykami...
    To będziesz mógł wydać te pieniądze na przykład na zakup klamek (płacąc tysiąc
    złotych za każdą z nich) do budynku będącego siedzibą tej fundacji...

    Kupisz te klamki w swoim sklepie? W sklepie kogoś, komu ufasz.
    Ten ktoś zapłaci za każdą jedną klamkę jedną złotówkę, ale sprzeda
    te klamki fundacji po tysiąc złotych za każdą z nich, a że fundacja
    będzie myślała rozwojowo
    (budynek kiedyś zostanie rozbudowany, pstrokacizna
    nie jest mile widziana, a za jakiś czas takich samych
    klamek nie będzie w sprzedaży zaś wymiana sprawnych
    tylko dlatego, aby zakupić więcej identycznych jest
    raczej niegospodarnością, więc trzeba kupić na
    zapas -- razem tysiąc klamek)
    kupi tysiąc sztuk klamek i wyda cały ten milion na te klamki...

    > już większe obroty to pewnie użyje do tego jakiejś KK dającej dodatkowo
    > bonusy... Środki na karcie można sobie wypłacić - ale opłata jest słona,
    > bo całe 15 zł - bardziej opłaca się na coś wydać :)

    Nie da się ukryć. :)

    > Jeśli ktoś nie lubi KK albo nie chce w jakimś dziwnym miejscu podawać danych
    > swojej prawdziwej karty, to karta internetowa BZWBK jest idealna.

    Zauważ, że to nie jest KK, ale KI. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'