    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: MasterCard Aliora w Londynie Porażka
    Date: Sun, 03 Jul 2011 14:14:02 +0200
    From: Matt <m...@m...ms>

    On Sun, 03 Jul 2011 10:32:18 +0200, kowtow <k...@w...pl> wrote:

    > Mialem ta watpliwa przyjemnosc placic karta Mastercard Aliora w jednym ze
    > sklepow w Londynie konto walutowe w Funtach.
    > Tzn do zaplaty nie doszlo poniewaz po wprowadzeniu karty do czytnika
    > sprzedawca poinformowal mnie ze pin karty jest zablokowany nie wiem skad

    Co kraj to obyczaj. W UK jest inaczej niż w Polsce, różnice w obsłudze
    PINu offline już tu osa opisał. Ja np. miałem z Aliora KK
    niespersonalizowaną i w takiej Hiszpanii nigdzie się nią nie zapłaci. I
    nie jest to wina Aliora tylko specyfika danego kraju. Jeśli wyjeżdża się
    za granicę i nie wiadomo czego się spodziewać, to lepiej mieć jakieś karty
    zapasowe. KK z OF czy GO doskonale się do tego nadają, jak ktoś ma
    bezpłatną KK z Citi to tym lepiej.

    Matt